Gå til innhold

Flere med morkaken ut mot magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk beskjed på ultralyden at morkaken ligger ut mot magen...

har aldri hørt om dette før jeg.

jeg glemte å spørre noe mer om det der og da, men har tenkt på det i ettertid.

er det noe risiko i forbindelse med dette, eller er det egentlig super vanlig???

det kunne føre til at jeg kjente sparkene mindre...

å min lille kjenner jo mindre at vi koser med magen også da... snufs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også morkaken framme. Spurte jordmor om det var vanlig, og da sa hun at det betydde ingenting om den var framme eller bak, så lenge den ikke lå ned mot åpningen slik at den sperrer for babyen når den skal ut.

Morkaka mi lå helt fint, og det gjør nok din også, hvis ikke hadde du nok fått beskjed om dette :)

Skrevet

Min morkake ligger ut mot magen. Fin plassering sa jordmora.

Skrevet

Min ligger også på framsiden. Men tro meg, når junior setter i gang å spenne for fult kjenner du det godt nok:)

Skrevet

Det er ikke farlig eller unormalt i det hele tatt :) Det eneste er, som du sier selv, at det kan gå lengre tid før du kjenner spark utenpå. Men det kommer det også!

Den eneste morkakeplasseringen som er litt komplisert, er om den ligger foran livmoråpningen. Kan gi blødninger og mer komplisert fødsel. Ellers er alle plasseringer like normalt og ufarlig!

Skrevet

å tusen takk, da har jeg en bekymring mindre :)

Skrevet

Min morkake ligger ut pp magen, helt øverst.. så jeg kjenner bare spark langt nede.. Men jeg tror morkaken har flyttet på seg, enda litt lenger bak, for i det siste så har sparkene kommet over navlen.. så så lenge jeg koser med magen langt nede så kjenner a det her ja.. hun gir ivertfall beskjed om det=)=)

Men tviler på at det er farlig å ha morkaken langt fram.. Det negative er jo at du kan kjenne mindre spark og slik, men så lenge morkaken ikke ligger foran åpningen så skulle vel alt være i skjønneste orden...=)

Skrevet

jeg har forrann lggende morkake men kjenner spakene bedre og bedre for hver dag=)

Skrevet

men hvor langt er dere? jeg er i uke 20... kjnner litt innvendig bobling.... men livmoren ligger langt bak og morkaken foran. s tar vel lang tid før jeg kjenner noe sikkert.....

Skrevet

Den ligger foran hos meg nå, og det gjorde den også sist.

Det har ingen ting å si, men jeg kjente i perioder lite spark i mitt forrige svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...