Gå til innhold

Farmor?

smørblomst og lille Ole

Anbefalte innlegg

Det er nå nesten 2 måneder siden jeg snakket med barnefaren. Han sier at jeg ikke får kontakte ham før jeg vil ha et forhold med ham. Han vet ikke om han ønsker kontakt med barnet.

Jeg har også fått forbud mot å kontakte familien hans. Familien hans vet om barnet, men de vet ikke hvem jeg er. Gjennom kjente av kjente har jeg hørt at familien hans ikke er av den typen som gir blaffen, og jeg håper det stemmer.

Jeg vet jeg bør vente til barnet er født, og se om de tar kontakt da. Men jeg synes det er så vanskelig ikke å vite. Jeg bor i en ganske liten by. Farmoren bor ca 1,5 km unna meg. Barnet har søsken og onkler i byen. Jeg vet ikke hvem noen av dem er. Jeg synes det er så synd at det ikke går an å ha en dialog med dem. For meg hadde det hjulpet mye å få vite at jeg kan regne med familien på hans side. Det ville betydd mye for meg å vite hvem de er.

Vil det virke desperat å sende et kort brev til den kommende farmoren? Jeg har flere ganger sagt til barnefaren at jeg ønsker å treffe moren hans, men så lenge jeg ikke ønsker et forhold, så sier han at jeg må holde meg unna henne. Er det da respektløst av meg om jeg sender et brev til henne? Om hun ikke ønsker kontakt, så kan hun jo bare la være å svare..

Jeg vil gjerne ha deres synspunkter på dette.

Fint om dere også vil si litt om hva slags forhold dere har til barnefarens familie.

Fortsetter under...

Jeg syns det virker desperat å sende henne ert brev, herregud, det er da hans famile, så la han styre det. Når barnet har kommet ut, og er gammel nok til å lure selv, da kan man ta kontakt.

Vel, det er min mening, selv tar jeg ikke kontakt med barnets far sin familie, det får han styre selv.... og de vet sikkert ingenting, jeg har heller ikke hørt noe fra han...og respekterer hans valg ; Og ikke ville ha barn, men ikke nok til å ta abort. Derfor får vi leve med hver våre valg.

Ja, du anonym...

Det er greit å mene nor, men da syns jeg at du skal stå for det.

Jeg ville ha ringte til farmor jeg. Desverre så er min x-kjærestes foreldre fra nederland, så jeg får ikke ringte dem uansett. Men selv om barnefaren er feig, så kan det jo hende at hans mor er voksen nok til å skjønne at du ønsker at barnet skal ha kontekt med noen på farsiden av familien også. Jeg syns du skulle ringe jeg.

I dette tilfellet TROR jeg situasjonen er slik at farmor ønsker å treffe meg, men at sønnen hennes hindrer det. Kanskje hun går rundt og ser etter gravide mager og lurer på hvem jeg er? Jeg ser etter alle eldre damer med svart sykkel. Jeg har sett det står en svart sykkel utenfor huset hennes, så jeg vet hun har det.

Jeg er en person som alltid prøver å sette meg inn i hvordan andre tenker. Som anonym her skriver.. Jeg har tatt mitt valg, så får han og familien ta sitt valg. Det er derfor jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre. Men ut i fra det lille jeg har hørt om henne, så tror jeg hun er interessert i å vite hvem jeg er. Jeg bor i en by der rykter spres raskt, og jeg VET at hun forteller andre at sønnen skal bli far. Hvorfor skulle hun fortelle andre dette hvis hun ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Jeg ønsker en bekreftelse fra noen fra hans side. For meg vil det lette resten av graviditeten. Om jeg blir avvist, så har jeg ihvertfall et svar å forholde meg til. Nå vet jeg ingenting om hva de ønsker av kontakt.

Det beste hadde vært et godt samarbeid med faren. Men jeg får jo ikke ringe ham før jeg vil ha et forhold. Hver gang vi snakker sammen, ender det med krangling, som i sin tur fører ham ut i et "helvete" med depresjoner, søvnmangel og fyllekuler. Hver gang er det "min skyld" at det skjer. Han innser ikke selv at han har store problemer. Jeg ønsker ham ikke noe vondt, det er derfor jeg ikke tar kontakt med ham nå.

Jeg tror farmoren vil ta det positivt om jeg tar kontakt. Men frykten for å bli avvist, og frykten for at hun forteller det til sønnen, som igjen kan få en av disse nedturene, er for stor.

Jeg kan vente til barnet selv er stort nok til å velge om det vil ta kontakt. Men jeg mener at jeg må gjøre mitt for at kontakt skal oppstå så tidlig som mulig. Som sagt tror jeg farmoren ønsker kontakt, men blir stoppet av sønnen sin. For alt jeg vet, kan det være hun lar være å kontakte meg fordi hun er redd for å bli avvist. Kanskje hun venter på en telefon fra meg? Det ville jo vært helt idiotisk. Er det ikke da bedre at jeg sender henne et brev, så kan hun selv avgjøre? Da vet hun ihvertfall hva JEG ønsker. Om hun ikke svarer, så skal jeg ikke mase mer på henne. Da har jeg gjort mitt.

Annonse

Hei.. :)

vi har forresten termin på samme dag og skremmende lik historie.. å lese det du har skrevet om barnefar er som å lese om faren til min lille..

Jeg tok mot til meg å ringte til "farmor", men hun virka ikke særlig interessert, men som du sier.. jeg vet nå at jeg har gjort mitt.. ballen er på deres banehalvdel, hva de gjør med den er opp til dem..

Du bør ta kontakt, i mitt tilfelle så gjorde det ting mye lettere for meg, fikk det liksom ut av verden.

Jeg fant også ut at han har fortalt masse løgner om meg og situasjonen.. greit å få løst slikt.

Hvis du ringer henne kan du jo jaffal få sagt at det ikk er du som nekter dem et barnebarn.. :)

Lykke til og husk å oppdatere oss..

Du er tøff, Lisa, som tok motet til deg. Jeg vil helst ringe farmoren, men jeg tør ikke. Det blir nok til at jeg skriver et brev. Jeg skal ikke skrive mye, og jeg skal ikke nevne noe om hva jeg og barnefaren har kranglet om. Jeg skal kort skrive at jeg ønsker å ha et greit forhold til dem og at jeg ikke vil legge noe i veien for deres kontakt med barnet. Jeg vil legge ved adressen min og telefonnummeret mitt.

Du skal se vi treffes på barsel, Lisa ;-)

Eller kanskje vi skal prøve å få i gang et BIM treff i Krsand? Jeg prøvde for en stund siden i februarklubben, men det er vanskelig å få til et tidspunkt som passer for alle.

Jeg sendte brev til besteforeldrene til min eldste datter da jeg ventet henne. Jeg ga faren sjanse til å gjøre det selv, men da han ikke ville gjorde jeg det selv. Min datter er nå snart 17 år, hun har aldri hatt noen kontakt med faren sin. Men hun har hatt kontakt med besteforeldrene sine i alle disse årene. De ble veldig glade for å få vite om henne. Hun var deres første barnebarn. For min datter har den kontakten betydd enormt mye, for da har hun fått ha kontakt med farslekten og til tross for at faren hennes fremdeles ikke bryr seg en dritt om henne.

Annonse

Jeg har en jente på 2,5 år. Faren ønsker ikke kontakt. Jeg vet ikke hva besteforeldrene hennes heter engang, så de står ikke i babyboken, og det ser faktisk rart ut. Han ville ikke gi meg noen navn, kanskje han var redd for at jeg skulle ta kontakt? Men uansett, så går jeg og lurer på om hun ville hatt kontakt med besteforeldrene om de hadde visst, noe jeg er sikker på at de IKKE gjør. Og mange kommenterer det til meg, at det er råttent av han, at han ikke ønsker kontakt er hans valg, men han frarøver også besteforeldrene (i dette tilfellet) sitt eneste barnebarn.

La farmor få velge selv du. Det er jeg sikker på at hun vil sette pris på, dersom hun er gjennomsnittstypen av en voksen dame. Pappaen blir neppe glad, men han har jo selv bestemt at uten forhold, intet barn... Hva hadde skjedd om dere hadde vært sammen til babyen var ca 1 - 2 mnd gammel da? Skulle han bare droppet kontakten da også? Men da ville babyen uansett hatt en bestemor... :-)

Hei :)

Jeg synes du skal sende henne et brev! Uten tvil!

Jeg har heller ikke snakket med barnefaren på et par mnd...

Moren hans ringte meg for et par uker siden og lurte på om hun

kunne få treffe meg. Så noen dager senere kom hun på besøk til meg.

Det var så ufattelig herlig å vite at jeg får støtte fra den siden også! Har svevd på en sky siden hun var hos meg.

Så jeg syns du skal skrive brev! Ta sjangsen!

Kansje hun ikke tør å ta kontakt med deg heller?

Da blir hun utrolig glad om du tar kontakt først

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...