Nellybelly Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Vet ikke om jeg spør på riktig forum, men prøver meg: Er det noen som vet hvor lenge etter en SA man pleier å blø? Jeg har blødd i 1 uke nå, og selve SA'en skjedde nå på tirsdag. Til da var blodet mørkt, nå er det bare lyserødt... Er det normalt? Og får man neste mens igjen 4-6 uker etter siste blødningsdag? Fins det da en EL mellom der? Vil så gjerne komme i vanlig syklus igjen...
xnjil Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 hadde en ma i juni og hadde 2 ukers mens , hadde jeg mørk blø de første 3 dagene , etterhvert ble minket, fikk mensen etter 4 uker på nytt+ eggeløsning. lykke til
Gjest Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg hadde en SA for noen år tilbake, i uke 13. Blødde litt over ei uke... Men tr kom ikke tilbake, tok kontakt med lege og da viste det seg at jeg var gravid:) Ble gravid 3 uker etter sa, så du kan regne med at syklusen er igang med det samme! Lykke til:) Klem )
Canutte Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Hei! Kjempe trist at du har mistet... Jeg har nettopp hatt en SA selv:-( kommet til 5+3 begynte å blø sist fredag, mandag kom spiren ut og jeg blør fortsatt littegranne. Legen sa jeg skulle ta kontakt igjen over helgen hvis blødningene ikke har stoppet. Da vil de nok undersøke nærmere om jeg trenger utskrapning, hvis det er mer igjen i livmoren. Anbefaler deg å snakke med en lege/gynekolog jeg.. Legen min anbefalte meg å få en normal mens før jeg prøvde igjen, og ikke ha sex før en uke etter jeg har sluttet å blø, (pga infeksjonsfare siden mormunnen er åpen) Men det er så mange forskjellige meninger om når en kan prøve igjen, så jeg vet ikke om jeg venter så lenge.. Hadde en MA for 7 år siden, og etter utskrapning ble jeg gravid 2 uker etterpå, og har idag ei frisk og rask jente..Så det er vel uansett ingen garantier hva som skjer uansett hvor lenge en venter. Lykke til med neste forsøk *klem*
nynne78 Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Det er som du skjønner helt normalt og bød en uke eller to etter SA Selv gikk det dessverre tre mnd før jeg fikk mensen igjen. Da fikk jeg hormoner for å raske på sakene. Det var ganske frustrerende, men nå er alt glemt. Bare sånn at du vet det kan gå lenger tid, -og likevel gå bra dersom det drøyer for deg. Men det går mest sansynlig 4-6 uker, og så er det bare å kjøre på for som du skjønner på de andre innleggene er man ekstra fruktbar etter abort. Lykke til
Solskinnsjenta Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Aller først, trøsteklem til deg. Det er aldri lett å gå gjennom en sa, uavhengig av hvor langt du har kommet. Håper du har det greit nå. Hadde en SA for ca 2 uker siden. Var ikke kommet så veldig langt, 4+4. Spiren kom ut på mandag, og blødde/småblødde frem til lørdagen (ca.) Har hørt at 4-6 uker er normalt å forvente etter en SA. Var hos legen nå på torsdag og fikk klarsignal på at det var bare å prøve igjen. Har hørt at noen har blitt gravid rett etter sa, så da må det jo komme el også Vil gjerne komme i vanlig syklus jeg og, så nå har jeg kjøpt el-tester og skal finne el denne pp Lykke til. Stor klem
nynne78 Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Hei igjen Må foresten si at jeg er lei meg for dere som nettopp har mistet. Det kan være en veldig tung periode med vonde følelser. I tillegg er det ofte vanskelig å snakke om det til andre. Selv var jeg ordentlig deprimert i mange uker etter MA. Heldigvis er det over nå. Føler meg sterk og glad. Det er litt vondt å se voksende mager rundt seg, men egentlig går det helt greit. Tenker at ja ja, snart er det min tur. Håper dere har noen å snakke med.
Nellybelly Skrevet 11. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2006 Jeg vil takke dere alle som har gitt meg råd og delt erfaringene deres med meg! Veldig trist at dere har opplevd sa og ma også, men godt å høre at det går bedre nå, og at noen av dere har fått barn etterpå! Vi er visst mange som opplever dette, godt å få dele tanker med andre i samme situasjon. I dag er det 1 uke siden jeg begynte å blø, og merker at det minker nå heldigvis. Når samboeren min kommer hjem om en drøy uke, regner jeg med at infeksjonsfaren er over, og at det nærmer seg en mulig el, og da skal vi tilbringe mye tid sammen! Så får vi håpe på det beste, og la sjebnen bestemme om vi får en ny sjanse nå, eller om vi må vente en stund til. Lykke til til dere andre som prøver å bli gravide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå