Gå til innhold

noen som har noen gode råd om hvordan man ikke skal tenke så mye på det???

Anbefalte innlegg

Er i gang med prøving i 2pp ,altså ikke prøvd så lenge. var bortreist uten mannen rundt el tider(tror jeg) i første pp, men håpet jo. Hører jo alle snakker om at man må ikke tenke så på det for da kan det ta lengre tid osv. Skjønner hva de mener men jeg greier jo ikke å la vær å tenke på det for er jo veldig spent:) Dette er første gangen for begge, og jeg er livredd samtidig veldig spent!! Men altså noen med noen gode råd for hvordan jeg ikke skal tenke så mye på det??

Og må legge til at dette er et kjempe flott forum!!

Fortsetter under...

He he he... vi må bære innse det. De som klare å la være å tenke på det e nok ikkje innom de her siden så ofte. ;) Æ prøvde å legge det tel sides med å kaste eggløsningstesta og slutte å telle daga. Men nu har æ gjort det hver måned i 8 måneda og da ligg det automatisk i bakhode heile tida. Va nesten bære meir irriteranes å ikkje skulle få fokusere på det æ helst ville få fokusere på.

Kjære dere

Jeg vet ikke om mine råd eller strategier er så gode, men dere kan jo si hva dere mener selv. Først litt om meg selv. Har prøvd å bli gravid i over et år nå. Prøvde først ca seks mnd uten el testing og sånt, og så ca fem mnd med mer "målrettet" prøving. I sommer ble jeg endelig gravid etter å ha begynt hos aktupunktør. Dessverre varte det ikke mer enn syv uker. Etter MA i august har det dessuten tatt veldig lang tid (tre mnd) å få eggløsning igjen.

Jeg tror ikke løsningen er å slutte å tenke på at man ønsker og gleder seg, og er redd for at det aldri skal gå, osv. Sånne tanker kommer automatisk, særlig når man forstår at man har litt mer utfordringer enn helt normalt. Det jeg tror er lurt er å endre tankene til positive og konstruktive tanker istedenfor de destruktive.

Min strategi nå er å legge planer langt fram i tid som ikke er forenelige med å bli gravid. Har meldt meg på BIrkentrippelen neste og og flere tøffe skirenn i vinter. Dette er ting jeg virkelig ønsker å gjøre og gleder meg masse over. Trener ganske målrettet og har mange gode venner som driver med det samme.

Denne strategien gjør at jeg klarer å se fram til andre positive ting enn el og ikm. På en måte har jeg ikke tid til å bli gravid i det hele tatt. (he he)

Kanskje noe liknende passer for andre også? Det behøver ikke være trening. Hva med karriereplaner (endelig ta det mellomlederkurset eller søke på en bedre stilling), planlegg en spennende reise, bygg et nytt hus. Eller skaff en ny hobby.

Lykke til med å "skru hjeren" og tenk positivt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...