Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 tror sønnen min på 5 er sjalu på sin lillesøster.Var ute å røyka og stod å så inn verandadøra.Sønnen min visste ikke at jeg stod der.Baby satt i vippestol på bordet,da sønnen min gikk bort til henne å la handa over ansiktet på henne og holdt den der.Måtte banke i døra til han og da skvatt han.Er det sjalusi eller?
Babykilo Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Det er det nok. Kusina mi dytta søstra si ned trappa da hun var baby. Ganske skummelt.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Tør du virkelig å gå fra baby i vippestol oppå bordet???
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 vippe stoln kan jo ikke bare falle ned av seg selv da.. så er jo ikke fali.. å som regel er det sella i stolan så ongan ikke skal komme sæ ut
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Ja, men de kan bevege seg, eller søsken river i stolen.
3godklumper Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 moralisering, moralisering. Vi vet jo ikke hva slag setting det er at den står på bordet! Sikkert vurdert som trygt av en mor som sikkert tenker seg om på lik linje med andre
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Jammen er jo i hjemmet flest ulykker skjer da
nasse nøffen Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 FOLK HAR SÅ INNI HELV... MYE RART FOR SEG........ INNLEGGET HANDLET IKKE OM HVOR VIDT DET VAR FARLIG Å HA STOLEN PÅ BORDET,,,,,,,,,,,, HER SITTER SNUPPA MASSE PÅ BORDET.... ÅÅÅÅ, HUN STOD JO I VINDUET Å SÅ INN ( NOE DU ANONYM HADDE FÅTT MED DEG HVIS DU INTRESSERTE DEG FOR HVA INNLEGGET HANDLET OM) JEG KAN IKKE SE INN VINDUET ENGANG JEG,, GOSH, HVORDAN SKAL DETTE ENDE SUKK men, han er nok kanskje sjalu ja, er ikke så lenge til før babyen din vil protestere mot brorens "terror".. lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Hjelper ikke å stå å se vinduet hvis den falt da, hadde jo ikke nådd fram. Går vel an å kommentere det en vil. Jeeeez!
miss u Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 herregud!!!! blir helt sprø av å lese innlegg/svar av folk som er så forbanna bedrevitende...... men til HI ja det høres litt ut som sjalusi. har opplevd en lignende situasjon selv, litt ubehagelig å tenke på hva som kan skje hvis jeg ikke er tilstede. Noen som har tips til hvordan håndtere? Føler at vi gir eldste bror like mye oppmerksomhet.
#gurimalla# Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 tulipz Vanskelig problemstilling det der. Men jeg ville ihvertfall ikke latt de være alene. For konsekvenstenking er jo ikke utviklet enda til barn under 6 år ihvertfall. Så hvis storebror f.eks holder hånden sin over munnen-ikke luft-ikke puste-kveles osv. Dette har de ikke forutsetning for og vite. Også har jeg ville gjort som du gjør,gi mye oppmerksomhet til begge. Ta han med på ting uten lillebror. Prøv å holde på noe som dere gjorde også før babyen ble født. Mange store og nye forandringer på en gang kan jo være vanskelig for både store og små.... Lykke til ihvertfall! Så får du trøste deg med det at det går over.... Etterhvert...
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 viktig for han på 5, at du forstår han... kanskje dere kan prate litt om den lille, at du skjønner om han synes det er litt kjedelig, urettferdig etc. mange på den alderen forventer seg en lekekammerat når de få vite at de skal få søsken.. gleder seg og så kommer det bare en liten bylt som bare sover og skriker.. hvor kult er det?? + at den lille saken tar all oppmerksomhet fra mamma/pappa og alle som kommer på besøk... vanskelig å skjønne at alle vil være med den lille.... (nå veit ikke jeg hvordan det er hos dere dah!!).
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 Det høres ut som sjalusi ja! Barn er utspekulerte og kan gjøre ting når de tror ingen ser som de aldri ville gjort når de vet at de blir observert. Dette gjelder i for seg ikke bare mot småsøsken, men de er i det hele tatt i stand til å gjøre mye rart + juge fra meget ung alder. Det betyr nok ikke at det er noe vondt i gutten din eller at han ikke er glad i søsteren, men han har kanskje noen frustrerte følelser i seg som han prøvde å få utløp for. Barn kan ikke tenke så langt framover og de klarer som oftest heller ikke å tenke konsekvenser av det de gjør. Noen ganger gjør de ting som virker "slemt" for voksne, mens det egentlig er ren nysgjerrighet og utforsking fra barnets side. Kanskje han bare testet om hun ville skrike, eller bite eller noe hvis han la hånda over munnen? Men jeg ville likevel tatt det som et tegn på at han er litt frustrert og snakket med ham om det. Spør om han er sinna på lillesøster, om han synes hun bråker mye eller om han synes at de voksne er veldig opptatt av babyen. Det er ikke sikkert det er så mye som skal til, kanskje han bare trenger å få noen ekstra bekreftelser på at dere er der for ham også, selvom babyen tar mye tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå