Gå til innhold

I uke 11 og magen føles sprengt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg 10+1 og føler meg helt sprengt i magen. Magen buler godt ut uten at jeg har gått opp i vekt, og synes ganske godt. jeg føler nesten at den vokser. Mener å huske at jeg fikk mage tidlig sist gang også, har et barn på 2 år, men denne ganger kom den veldig fort (først i uke 7) og har bare fortsatt å ese ut. Ingen bukser passer lenger og selv gravidebukse kjennes trang. I tillegg har jeg begynt å klø på kroppen, spesiellt lårene, ikke hele tiden, men det kommer og går. Noen som vet om det kan være svangerskaps kløe? Hadde ikke noe slikt sist gang, og har hørt at det som oftes kommer i siste semester. Begynner å lure på om det er 2 inni der? Skal på ultralyd om 1 1/2 uke og er veldig spent. Noen andre som er gravide med tvillinger som kjenner seg igjen. Ellers kan jeg ikke klage, formen har vært veldig mye bedre enn flrste gangen, men er utrolig trøtt da. Og magen føles ut som jeg er i uke 20, kjenner nesten at den vokser. hvordan har dere andre det i uke 11?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg går in i uke 12 nå i morgen og jeg har omtrent de samme problemene. Magen er mye større en jeg trodde den skulle være (jeg har ikke gått opp i vekt, men magen har alikevel voks seg så stor at jeg måtte ha nye bukser og bruke genserne til samboern.) og kløen som kommer å går gjør meg gal , spesielt når den kommer oppå en konstant kvalme og trøtthet.

 

Ellers mener jeg ikke å klage er veldig glad for å være gravid, fikk beskjed for et par år siden at jeg mest sansynlig ikke kunne få barn. Og så plutselig bare var jeg det................

Snakk om sjokk men et veldig hyggelig et.

 

"Tia"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye! Det må jo ha vært en av de beste overraskelsene du kunne ha fått! Du får holde ut kvalmen og trettheten den gir seg nok veldig snart. Jeg var veldig kvalm med førstemann men har nesten ikke vært kvalm denne gangen, kun når jeg er sulten. Men trett er jeg!!! Har du vært på kontroll enda? Hva sa legen om størrelsen på magen? Veldig rart med denne kløen, har lest at de som får den, får den gjerne første gang de er gravide og da i 3dje semester. Gravide med tvillinger kan få den i 1 trimester. Kanskje du har dobbel glede der inne, 2 overraskelser på en gang?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn har jeg det også! Bortsett fra at jeg faktisk har lagt på meg 5 kg allerede da. Er 11 uker nå. Og magen buuuler! Puppene også. Ikke lett å skjule noe her gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 på en gang tør ikke tenke tanken hehe,

Men er det det så klarer vi det å. Skal på kontroll på tirsdagen så får bare fremtiden vise..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er i uke 10 nå og synes magen er stor! passer lite av klærne mine nå.... klør også mye, men mest fordi jeg er tørr i huden nå på vinteren. spenol hjelper godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...