Gå til innhold

April: **2005 aprilklubbens oppskriftshefte**

Anbefalte innlegg

Ble innspirert av **Synne** `s tråd og tenkte det hadde vært koselig om vi kunne dele våre favoritt oppskrifter her:-)

Vi kan jo dele inn i kategorier som kjøtt, fugl, fisk, vegetar, frukt, kaker, godt:-)

?

Etter som dere skriver inn oppskrifter kopierer dere tråden og legger den i riktig kategori

Eks

Kaker:

Vegetar:

Kjøtt:

Fugl:

Fisk:

Så er det bare å tilføye kategorier. Tenk så koselig å ha vårt eget oppskriftshefte laget av oss aprilmammaer:)

Klem fra

Fortsetter under...

kaker:

Snickerskake

Legg kjeks i en frysepose og, knus ved å rulle et kjevle over. Knus til det blir mindre biter, ikke bare ”pulver”.

Gjør det samme med peanøttene.

Stivpisk eggehviter og sukker til en fast marengs.

Vend inn knust kjeks, knuste peanøtter, bakepulver og vaniljesukker.

Hell i en bakepapirkledt langpanne (30x40 cm). Smør kantene på langpannen (de som ikke er dekket av bakepapir) med litt smør eller olje.

Hell røren i formen og stek i varm stekeovn 180 ºC, på nederste rille i 25-30 min.

Glasur: Smelt smør og sjokolade over svak varme. Pisk eggeplommer og melis til lys eggedosis og vend inn smeltet smør og sjokoladeblandingen (pass på at den ikke er for varm).

Sett glasuren ev litt i kjøleskapet, slik at den tykner litt før den smøres over kaken.

Sett kaken litt kjølig slik at glasuren stivner, før kaken skjæres opp.

Ingredienser

350 g salte peanøtter

200 g Ritz salte kjeks

6 stk eggehvite

5 dl sukker

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

Glasur

100 g smør

200 g lys kokesjokolade

6 stk eggeplomme

100 g melis

-------------------------------------------------------------

visp 1 boks fløte med 2 dl sukker og 1 ts vaniljesukker til krem

rør en boks philadelphia naturell med tre eggeplommer sammen. Jeg bruker mixeren for å unngå klumper.. Bland alt sammen. Strø ca 1/4 pakke grov digestive kjeks (smuldret helt fint) i bunnen av en kakeform. Hell i røren og strø like mye kjeks på toppen av kaken. Sleng i frysern og klar til servering etter 7-8 timer.. Pleier å ha den over natten jeg da.. så er jeg sikker på at den er "ferdig" I det siste har jeg og hatt daimsjokoladebiter i -for litt forandring.. Nonstop er jo og herlig å variere med.. Vurderer å bruke oboy pulver neste gang.. bare for å se.. hehe..

Vegetar:

Kjøtt:

Fugl:

Fisk:

nam nam, Synne, dette hørtes så digg ut.

Jeg er et vandrende katastrofe område når det gjelder kokkelering, så jeg har dessverre ingen oppskrifter å komme med, men jeg fikk veldig lyst til å prøve å lage den snickerskaka. Tror jeg må printe ut den... *smile*

CHOCLATE CHIPS

700 gr margarin

375gr brunt sukker

375gr sukker

12 dl mel

6 egg

3 ts vaniljesukker

2 ts salt

3 ts natron

6 pl sjokolade

Rør smør og sukker godt sammen, bland i eggene, så sjokoladen rør sammen alt det tørre, hell det i røra. bruk to skjeer og lag små topper.stekes 180 C i ca 10 min. De er kjempe goDe, ha i nøtter hvis du liker det.

Egne seigmenn til jul:

Oppskrift

1 dl vann

500g sukker

saft og skall av en sitron

saft og skall av en appelsin

15 pl. gelantin

evt. konditorfarge(rød, grønn)

Slik gjør du

Kok opp vann og sukker i 12 minutter, ha i saft og skall av appelsin og sitron og den bløtte gelantinen.

Ha dette i en brødform (noen centimeter høgt) og la det stivne. Dupp brødformen i kokt vann i to sekunder og snu formen på et klede.

Klipp fine frodige firkanter og rull dem i sukker - og ha dem på et fint norgesglass!!!

Vidunderleg vakkert, rent og GØRRGØTT!!!

Annonse

Frekk som jeg er så tok jeg meg den friheten og laget en piczoside :)

Der kan dere alle legge inn oppskrifter..

Brukernavn er aprilklubben2005

Passord er aprilklubben

Jeg holder på med den nå,så er ikke gjort så mye.. Men dere må gjerne forandre på noe om dere vil ;)

og gjærbakst

og en diverse??+

Hadde jeg visst hvor du fikk tak i skrifttypen kunne jeg laga de selv altså.. men siden du alt har orden på overskriftene.. hehe... så kan jeg stå for oppskrifter... :) (-Og alle andre selvsagt!!!!!!!)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...