Gå til innhold

En tvilling døde, hva skjer med den andre?

Anbefalte innlegg

Hei!

De to siste dagene har jeg blødd litt og kjent litt stikkinger, så jeg ringte til legen min. Er ca 9 uker på vei. Han henviste meg til gyn. pol. hvor de gjorde en innvendig UL. Fikk se et lite herlig vesen med normale hjerteslag og det hele. Det var så utrolig fint:) Det som var litt trist var gynekologen mente det har vært to, men det ene har dødd tidlig. Hun kunne se resten av en fostersekk. Jeg prøver å la være å tenke på det som en SA, for det er jo tross alt en frisk fin der inne:)

Men det som bekymrer me litt er hva sannsynligheten for at den andre klarer seg hvis en allerede har dødd?? Har noen vært borte i dette før? Lurer på om begge var "svake" eller om den som er der nå er frisk og fin! Ble så forfjamset at jeg glemte å spørre gynekologen...

Håper noen kan hjelpe meg!

Fortsetter under...

Slapp av dette går fint:) Den ene hadde nok en alvorlig feil som gjorde at den døde. Det er jo kroppens måte å rydde opp på. Nå vil den andre sannsynligvis ha det veldig bra den:)

Min svigermor opplevde det samme med et av sine barn. Men hun visste ikke at det var tvillinger der før ved fødselen da det kom ut en klump som viste seg å være et foster som hadde dødd rundt uke 12. (de hadde ikke UL den gangen og det var derfor hun ikke visste det). Men det gikk jo bra med den andre babyen da:)

Tusen takk for svar:) Føler meg litt bedre nå. Jeg skulle jo heller egentlig ikke opppdaget det, for det hadde nok ikke syntes på ul til normal tid. Får bare krysse fingrene for at den lille som er der klarer å klore seg fast:) Den er bare 2 cm... Så utrolig liten!

Annonse

det kommer til å gå veldig fint med den andre..men jeg vet ossen dette kan gå og den som er igjen nå kommer til å få dobbelt opp med enegi...hehehe...min søs skulle vært tvilling og er dumt hun ikke er det,for da hadde hvertfall de delt på energien og loppene i blod..hehe..hun er 18 år snart og TURNER i fanget til pappan...hahahaha...hun er ei kruttønne..men lykke til..det kommer til å gå sååå bra=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...