Gå til innhold

GRATULERER MARIANNE!!

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Gratulerer så mye med veslejenta!! Ryktene går allerede;-) SÅ gøy å høre! Og før termin og greier, det må være en lettelse! Jeg ville bare gratulere dere så mye, og et flott navn dere hadde valgt!

Vi får vel snart full rapport over hvordan det hele gikk for seg?? Er jo uanstendig nysgjerrige vet du;-)

Kos dere!!

klem fra Mona og Emma (som for øvrig bare synes det er bra med enda ei jente å leke med på treff;-))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7039056-gratulerer-marianne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye Marianne med bolle nr.2! Du verden, her går det unna! I grunnen godt å høre at det er noen som får før termin også.... -Hjelper litt på motivasjonen (les:LEI allerede). Ja, da var det visst bare meg igjen........... puh!

Vennlig hilsen Gry

Hei Marianne!

Gratulerer kjempemasse med jenta!! Håper dere kommer på flere treff, så vi får hilst på den lille!

Gry: Ikke lenge igjen for deg heller nå.. Nyt den siste tida, selv om det skal bli deilig å få den vesle ut. Sees onsdag?

Jeg lurer på en ting, jenter:

Når Gry har født, så er jo alle beibisene ute.. Er det da en idè at vi flytter oss over til DIB?? Litt mer relevante ting der nå.. Opplegget er likt som på BIM, med DIB-treff og sånn. Og vi har jo ikke barn i magen lengre...

Anette

Tusen takk for gratulasjoner!:-)

Nå er vi endelig hjemme, utrolig deilig at hun endelig er her.

En liten fødselshistorie:

Hele tirsdag hadde jeg vonde kynnere med 10-12 min mellomrom, men turte ikke håpe på fødsel, for har hatt en del lurerier.

Kl 21 gjorde det så vondt at jeg gikk meg en tur i dusjen, og plutselig var det 5 min mellom riene. Turte ennå ikke håpe på fødsel, tenkte å vente en times tid for å se om det fortsatt var 5 min mellom.

Etter 1 time var det fortsatt 5 min mellom, og jeg begynte å bli sikker på at det var fødsel på gang.

Ringte føden, og de sa jeg skulle komme når jeg følte for det.

Rett før 24 var vi på føden. Fortsatt 5 min mellom riene. Hadde 5 cm åpning og var ganske lettet.

Tok ctg 3 ganger før jeg fikk sette meg i badekar, utrolig deilig! Hele kroppen ble helt avslappet. Hadde da 3 min mellom riene.

Lå 1 time i badekar og begynte å få litt trykketrang (og sinnsykt vondt), så måtte opp.

Hadde da 8 cm åpning, men tøyelig mormunn, så fikk presse når jeg følte for det. Etter en liten stund kom pressriene for fullt, godt å endelig jobbe skikkelig med kroppen. Pressriene var ikke så sterke, måtte nesten ha drypp, men slapp det. Emilie skled ut og inn flere ganger. Var utrolig lettet da hodet var ute! Og en merkelig følelse å ha bare hodet mellom beina, og høre knirkelydene hun kom med:-) Tok litt tid før neste pressrie kom, og hele kroppen skled ut med god hjelp fra jordmor. En helt ubeskrivelig følelse å få henne på magen:-) Brukte 40 min på å presse henne ut, hun kom med den ene handa oppover mot skulderen, så tok litt ekstra tid der.

Synes jeg hadde en helt fantastisk fin fødsel, og for en herlig følelse å få oppleve å få en helt fersk liten baby på magen en gang til:-) Like ubeskrivelig vakkert begge gangene.

Er så utrolig lykkelig og heldig!

Hun var ute 03.40 natt til onsdag, så var bare på sykehuset 3-4 timer før hun kom, kjempedeilig. Hadde aldri trodd det skulle gå så fort, i og med at fødselen til Tobias tok så myyye lenger tid. (Var da 2 døgn på sykehus før han kom).

Lille Emilie var 3930 gram og 51 cm lang ved fødsel. 37 cm rundt hodet.

Og hun er selvsagt aldeles nydelig:-)

Storebror er god og snill med søster. Men litt sjalu over at lillesøster får ligge i hengekøye og ikke han.

Ellers står alt bra til med meg. Slapp å sy, så har ingen problemer med å gå/sitte.

Også morsomt å møte Hauck på føden, er ikke så mange timene som skiller de to.

Ellers er planen at jeg kommer på treff onsdag, kan gi beskjed hvis jeg ikke kommer. Blir morsomt å se dere igjen.

Gry: blir spennende å se når du får:-)

Vi koser oss alle fire;-)

hei hei alle sammen!

Flott å høre at du prøver å komme på treff på onsdag, marianne!! Det blir så koselig å se deg igjen, nå med en bitte liten nyfødt baby!! Og det samme gjelder selvfølgelig deg, Bjørg! Jeg håper virkelig du også får mulighet til å komme, jeg er så spent på å se de bitte små vidundrene! Emma blir nok en kjempebaby i forhold til alle sammen nå tenker jeg...det blir rart!!

Anette - enig med deg om at vi nå flytter oss over til DIB sidene! Prøvde å legge ut en tråd der ang treff for litt siden, men der var det lite respons gitt..tydelig at de fleste holder seg på dette forumet! Men nå er det på tide å bytte!

ANG BABYMASSASJEN som for øvrig starter i morgen: jeg tror nok ikke jeg blir med allikevel, det hørtes ikke så lovende ut det jeg leste som hun dama skrev inne på den tråden! Og så har jeg dessuten fått flere tilbakemeld fra andre som har vært på det tidligere, og de mener det er bortkastet å bruke så mye penger på det. var visst dårlig opplegg... De av dere som allikevel velger å delta på det, da råder jeg dere heller til å ta med vanlig babyolje, eller en olje dere vet babyen tåler! Jeg ble litt skeptisk med tanke på den oljen hun bruker... babyhuden er jo så sart!! Kanskje det heller ville vært en ide å få til noe greier med oss som er på treff sammen? Evt leie inn noen som kan babymassasje og som har et godt rykte, og som kan vise til resultater? Jeg skal vedde på at det ikke blir dyrere, muligens tvert imot?

ha en fin kveld alle mammaer med små nurk (selv de med nurkene sine inni magen også , da;-))

klem fra Mona og Emma

Annonse

Hallais folkens!

Mona, jeg også dropper babymassasjen... Ble også veldig skeptisk da jeg leste innlegget ang massasjen - i hvert fall med tanke på at Torbjørn har hatt en del utslett de siste dagene. (Nå er det heldigvis mye bedre!!) Dessuten var det vel mye penger å bruke nå like før jula setter inn... Hadde vært gøy om vi kunne få til noe rundt babymassasje vi som er på treff sammen - god idé!

Lurt med DIB, ja! Kjente ikke til de sidene jeg. Nå er det jo ikke så mange som har barn i magen lenger! (adressen er dinbaby.com, for de som ikke vet det - det visste nemlig ikke jeg.)

Gleder meg masse til treff onsdag!

hei hei alle sammen!

En liten tillegsopplysning til dinbaby siden...det er en kjekk og grei liten link øverst til venstre på denne siden også der det står dinbaby...da kommer du rett inn gitt! Sjekk også de andre linkene, her er mye interessant!!

Fikk forresten mail fra en instruktør jeg spurte ang babymassasje i dag! Hun tar 200 kroner pr pers pr gang! Og anbefaler ihvertfall 4 ganger a 1-1,5 timer. Hun kommer hjem til oss å holder kurs!! Litt info ang babymassasje finner dere her:

www.babymassasje.com

www.norsk-babymassasje.no

www.goodlife.no

http://www.babyverden.no/templates/Article____4115.aspx

Ang treff på onsdag: Vet alle hvor de skal kjøre nå da? Er det ok med kakeservering? Etterhvert kan vi kanskje tenke på at vi kan servere litt mat på treffene også kanskje? Tenkte på det når jeg handlet i dag, men så falt allikvel avgjørelsen på kaker....hmmm... søtmoms er jeg! Vi kunne evt tatt en julelunsj på neste treff?

BJØRG: Veldig koselig å treffe deg i dag! SÅ søt den lille prinsen deres er! Det er herlig, ikke sant? Jeg kunne nesten tenkt meg en til med en gang jeg, men det skjer nok ikke...vi har vel bare bestemt oss for at det holder med to! Så da så! Men man skal jo aldri si aldri...vi kan jo ombestemme oss! OG jeg synes det hadde vært veldig koselig å få en gutt også!

See ya!

Ha en fin fin kveld, og pakk puppene godt inn, nå som vinteren har kommet;-)

hilsen Mona og Emma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...