Phoenix1 Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg holder nå på med puregon sprøyter. E på min 3. sprøytedag i dag. Fikk utlevert to ampuller på 300 og 900 IE. Jeg skal ha 125 IE pr. dag. De to første dagene brukte jeg altså 250 IE tilsammen. Dvs at jeg hadde 50 IE igjen i den ampullen på 300 IE. Jeg satte da 50 IE først og tok ut ampullen for å skifte til ny, og så da at det fortsatt var igjen litt væske i ampullen. Skal det være sånn? Vil det alltid være igjen litt væske i ampullene? El har jeg gjort noe feil nå? Gruble...
miss 80 høygravid-ks 23.1.09 Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 hei! jeg har fått beskjed fra spl ved Haugesund at det alltid er 100 IE ekstra i ampulen. Så det er 400 IE i en 300IE ampull, og lkt ved en 900 IE ampull. Jeg har fått bskjed om å tenkepå dtte når jeg starter med ineksjonene, slik at jeg bruker alt! Er jo veldig dyre medisiner! Ellers så er jeg nå på disse sidene. Skal begynne med spray i uke 46!!Bli kjempespennende:)
Mazza** Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Fikk beskjed om å trekke opp det jeg skulle ha jeg og når pennen stoppet skulle jeg bytte ampulle og spiss.....men la det som var trekt opp stå, slik at det blir riktig dose.....hm skjønte du den??? Ble litt innvikla forklaring kanskje??
Phoenix1 Skrevet 10. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2006 Hm...tja...tror jeg skjønte det ... men, jeg har nå bytta ampulle jeg nå, og begynt på den andre. Og det er altså litt igjen i den på 300 IE. Det gjør vel kanskje ikke noe om jeg setter den tilbake igjen i pennen senere? Viss jeg skulle få bruk for litt til.....? Men jeg har jo nok til jeg skal på u-lyd uansett iallefall.
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Det er bestandig 100 ekstra på hver ampulle, så du kan fint bruke resten av den også ) Synd du var litt rask til å skifte ampulle...
Brumm Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Hei! Du kan fint sette ampullen tilbake om du trenger den. Det varierer litt hvor mye som er til overs, for meg var det over 100 noen ganger også. Det lønner seg å kjøpe 300 ampuller. Det koster det samme for en på 900 og 3 på 300. Og da vil du få tilsammen ca 300 i rest på de på 300, mens bare 100 i rest på den på 900. Håper ikke dette var for innviklet. Men bruk hver eneste dråpe:o) Lykke til!! Klem
Aprilmor m/gutt i magen Skrevet 11. november 2006 #7 Skrevet 11. november 2006 er jo utrolig dumt at det ikke er bedre info om dette.. fikk vite det tilfeldig da jeg spurte om jeg hadde nok.. skulle jo ta i 10 dager står det, så hadde jeg bare 900... heldigvis fant jeg ut dette før jeg skiftet ampulle... nattaklemzer fra
Gjest Skrevet 11. november 2006 #8 Skrevet 11. november 2006 Så godt å være her å få så nyttig info, fikk beskjed ved forgje forsøk om at je måtte gå 3 dager lengre, en sykepleier fortalte at jeg kunne bruke restene....men jeg hadde kastet mange ampuller alt, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg spart 3000,- Jeg skal huske det med 3x300, men nå får jeg jo refusjon da for vi kom over 15000 ved første forsøk.
Phoenix1 Skrevet 11. november 2006 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2006 Takk for god help jenter! Ble beroliget av dette ja. Trodde jeg hadde gjort noe feil jeg med sprøytene. At jeg ikke hadde fått den medisinen jeg skulle. Dere må ha en super helg alle sammen! Klemmer fra meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå