Gå til innhold

hva ta med seg på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som kan si meg hva jeg burde ha med meg til sykehuset? Har sett noen lister, men godt å høre fra noen som vet av erfaring!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kamera, film

*Romslig å god bukse, mammabukse? (ikke behagelig med en stram & sexy bukse rett etter fødselen, kommer til å gå som en pingvin :o)

*slippers (da slipper du å bøye deg, kan være ubehageligt for noen)

*amme bh

*varm, romslig genser, helst ammegenser

*sokker

* babytøy (1 body, 1 strømpebukse, hentesett, kjøredress)

*toalettveske (shampoo, balsam, bodylotion, deodrant, parfyme,børste)

*tannkost, tannkrem

*sminke, greit å få på seg litt, føler deg bedre med en gang :o)

* mobil + lader

* babypledd, masse nye lukter for baby, godt med noe som er trygt

*truser kan du bare glemme, du kommer til å gå med store bind pga masse blod....bruk engangs nettingtruser som du får på sykehuset

* bøker...tjaa, etter at babyen er født er du bare opptatt av den

*ipod...tjaa, etter at babyen er................................................

Ellers, ta med deg halvparten av det du tror, vi pakker alltid for mye med oss :o)

Håper at dett var til litt hjelp

Skrevet

* Klær som er behagelige, og som du føler deg fin i ( ikke mye lekker med kvapsete mage etter fødsel.)

* Mascara og toalettsaker

*Lypsyl ( er et must!)

* Nattbind el annet tykt bind ( ikke sikkert du trenger å bruke nettingtruse fra sykehuset)

* Amme-bh og ammeinnlegg

*klær til baby

* Foto/ videokamera

* Penn og papir ( greit å skrive ned alt fra fødsel ol med en gang, man glemmer fort)

Skrevet

Noe å spise til pappaen. Om fødselen drar ut og spessielt om det er på natta kan han bli veldig sulten. Min var nesten i svime pga lite mat og hodepine etter 38t fødsel. Jeg fikk mat og drikke men ikke han. (kafeteriaen var stengt om natta og desuten langt fra fødeavdelingen.

Skrevet

samme som de over og gode sokker. noen svette masse på bene og er kjempevarm andre kaldsvetter og noen fryser enormt.

lepomade fikk tørre lepper sist ikke noe serlig.

prøv å ikke pakke så mye du får ikke bruk for så mye.

sist gikk jeg i sykehus skjorten når jeg ikke hadde besøk. når jeg hadde besøk hadde jeg på meg en myk stor joggebukse . det var det.

det var det jeg følte for da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...