Gå til innhold

April: dagens skrytetråd (av deg selv)

Anbefalte innlegg

Nå har vi vært på butikken, vaske tre maskiner med klær, rydda stua, kjøpt farsdagsroser, stekt en godt porsjon sveler, skrevet inn en masse oppskrifter i kokeboka mi, skal begynne på middagen nå, og kanskje bake snickerskake i ettermiddag... før vi skal på konserten i kveld!!

*klapper meg selv på skuldra*

Kom igjen og skryt av deg selv nå, kanskje du kan inspirere andre til nok en god insats! :)

Fortsetter under...

Snickerskake

Legg kjeks i en frysepose og, knus ved å rulle et kjevle over. Knus til det blir mindre biter, ikke bare ”pulver”.

Gjør det samme med peanøttene.

Stivpisk eggehviter og sukker til en fast marengs.

Vend inn knust kjeks, knuste peanøtter, bakepulver og vaniljesukker.

Hell i en bakepapirkledt langpanne (30x40 cm). Smør kantene på langpannen (de som ikke er dekket av bakepapir) med litt smør eller olje.

Hell røren i formen og stek i varm stekeovn 180 ºC, på nederste rille i 25-30 min.

Glasur: Smelt smør og sjokolade over svak varme. Pisk eggeplommer og melis til lys eggedosis og vend inn smeltet smør og sjokoladeblandingen (pass på at den ikke er for varm).

Sett glasuren ev litt i kjøleskapet, slik at den tykner litt før den smøres over kaken.

Sett kaken litt kjølig slik at glasuren stivner, før kaken skjæres opp.

Ingredienser

350 g salte peanøtter

200 g Ritz salte kjeks

6 stk eggehvite

5 dl sukker

2 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

Glasur

100 g smør

200 g lys kokesjokolade

6 stk eggeplomme

100 g melis

har ikke smakt den enda, men den hørtes så farlig god ut... *slurp*

Annonse

nei...tror ikke det, for jeg fikk oppskriften selv her på onsdag...MEn kanskje du så tråden på skravle? Wenche laga den på god morgen norge på onsdag...mange som blei frista... hehe... håper den smaker!! Skal lage den i morgen jeg! :)

Nå har jeg akkurat tatt bunnen ut av ovnen! -Kakebunnen..hehe..ikke ovnbunnen... og den lukter helt fortreffelig! Skal bare avkjøles så skal glasuren på. *Slurp* Gleder meg til den skal fortæres! Har akkurat stekt nok en stor porsjon med sveler, så nå har jeg bare en porsjon igjen, så tror jeg desember og jula er reddet.. hehe.. Tenkte jeg måtte lage de nå så gubben kan få en litt ekstra god frokost i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...