snøfilla - mamma til 2 Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Har nettopp vært på UL og Riksen-legen så mange eggposer på venstre side. Skal gå på sprøyter i 3 dager til, men må til ny UL på mandag... Slitsomme greier! Jeg vil ikke ha mange eggposer (med egg som ser "rare" ut) - jeg vil ha få egg med goooooood kvalitet! Synes ikke de er så veldig flinke til å berolige folk (les:meg) på Riksen. Er ganske bekymra nå... deppe-klem fra
UngVoksen-over termin Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Hmmm... jeg hadde 5 på venstre og 2 høyre.. men fikk bare ut 4 egg... 3 ble befruktet - og vi skal sette inn 2 på søndag :-) Jeg ville heller hatt mange - enn få... nå er jeg redd de tre skal slutte å dele seg.. uff.. Man vet aldri hva som skjer... krysser fingrene for deg - og håper vi kan gå svanger samtidig denne gangen. :-) Klem
Ann-ch. Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Vil bare sende deg en oppmuntringsklem. Ikke ta sorgene på forskudd nå.Dette skal gå bra. STOR klem fra-
Jaac Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Hei Snøfilla Vil bare sende deg en stor oppmuntringsklem- håper dette går veien for deg! Jeg har fulgt med på sidene til ass. befruktning i lenge tid, har dog ikke vært mest aktiv på skrivefronten, og har merket meg "navnet" ditt. Det samme har mannen min, senest i går leste han over skulderen min og lurte på hvordan det gikk med Snøfilla. Skal derfor hilse fra min kjære også og si tvi tvi. God helg!
Lilla78 Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Hei Snøfilla Dette kan fortsatt gå bra :-) Jeg skal krysse fingrene for deg!!!! Stor klem fra meg
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 10. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 10. november 2006 Dere er verdens beste! Har vært ute i byen i flere timer og kost meg med mannen min. Shoppa litt, spist tapas, tatt en Muncholm... Deilig! Ringte også til Riksen og snufsa litt på telefonen til sykepleieren og klaget over at legen som så på meg virket lite forberedt - fikk ikke inntrykk av at han hadde set på journalen min i dete hele tatt. Og det er for dårlig! Men nå har jeg det bra - ha en fortsatt fin kveld:-) Klem
Tusseline Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Hei Snøfilla! Så fint du er i gang igjen, og forstår deg når du sier det med mange egg, hadde det selv første gang og ikke like god kvalitet som denne gang hvor jeg ble gravid. Fikk ut 12 da, mens 1 gang 22 med 30 eggposer og overstimulert som endte med innleggelse på sykehus. Tror neppe det var bra, men greit med en mellomting. Vet du har vært enda mer uheldig og jeg kryssr alt og håper de vet hva de gjør og at du snart kommer inn med en oppdatering med positive nyheter. Ønsker deg masse lykke til, prøv å fokusere mest mulig positivt selv om det ikke alltid er like lett. Lykkeønskninger, babystøv og varme klemmer fra lille...
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 Huff... kjenner igjen følelsen din ang legen - jeg hører også til Riksen.. Min ansvarlige lege oppfattet jeg ikke som ansvarlig, men han hadde kun UL. T.o.m. mannen min pustet lettet ut da han så at det var en annen lege som foretok uttak. De andre var derimot veldig flinke til å få meg til å føle at jeg ble ivaretatt. Det må jo en gang bli vår tur også, så jeg krysser fingrene for deg XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Trøsteklem fra
Brumm Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Hei vennen!!! Ønsker deg all lykke snøfilla:o) Måtte du få mange fine egg denne gangen!!! Krysser alt jeg har:o) Hvordan var strl på eggposene? Masse klemmer
*Lenn* :-)) Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 Min gode venn ) Er det sånn at mange egg=rare egg og få egg=fine...? Sa legen det?? Jeg må si at legen kan jo ikke si det sikkert, siden du alltid har hatt mange egg...? Har han noe teori på hva som hendte sist?? Men skjønner frustrasjonen din. Er selvfølgelig veldig leit å ikke bli behandlet sånn man burde. Jeg vet hva du snakker om...sukk!! Det er vel sikkert ganske så "samlebånd"-aktig på Riksen også, sånn som andre store sykehus. Og da har det en tendens til å bli kjapt og raskt ferdig. Og man sitter igjen som et stort spørsmålstegn...... Forstår at du er bekymra ifht det som skjedde sist, men prøv å ikke ta sorgen på forskudd. For jeg har jo bestemt at det skal gå bra denne gangen!! Men det er jo noe med erfaringene vi gjør...har man først hatt en vond opplevelse så er det lett å ta den med seg til neste forsøk..... Men nå begynner jeg skikkelig å *krysse fingrene* for deg og skal tenke på deg til mandag!! Lykke til!! Dette går BRA snøfilla ) IKKE mist håpet!!!!!!!!! Stooor klem fra
Spira Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 Hei Snøfilla! Jeg lurer på det samme som Lenn, - er flere egg enbetydene med dårligere egg??? Håper virkelig de finner noen flotte perfekte egg hos deg denne gangen! Du må ikke miste motet enda kjære deg, jeg krysser fingrene for at det skal gå bra! Prøv å kos deg i helgen! Stor klem fra
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 12. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2006 Hei jenter! Takk for svar - jeg er bare en kjapp tur innom for svigers er på besøk i helgen. Forsåvidt ok for da får jeg noe annet å tenke på... Legen på Riksen har i utganspunktet INGEN forklaring på hvorfor eggene mine så rare ut siste gang, eller hvorfor hele 10 ble befrukta og delte seg fint videre. En mulig teori kan være at eggen min "bråmodner" de siste sprøytedagene. Det er nemlig sånn at på UL på dag 8 har det bare vært 5 - 6 eggposer der inne (til sammen på begge eggstokkene), og de har bare vært 11 - 12 mm store. Så overraskelsen har derfor vært stor når de har hentet ut 18 og 16 egg (14 av de 16 var modne nok til befruktning)! Legen som hadde uttak og innsetting i august mente at ved neste forsøk måtte vi prøve å få eggene til å vokse jevnere, dvs. at de burde være noe større på UL på dag 8, og at hvis jeg økte dosen med Menopur fra 150ie til 225ie ville det skje. Da var det også meningen at ikke så mage egg skulle "blomstre opp" mot slutten, sånn at det ikke ble så mange egg ut. Det ideelle uttaket ligger jo på 8 - 12 egg. Men nå ser det altså ikke ut til at den teorien holder stikk. Eggene er fremdelses like "små" på sprøytedag 8, men det er enda flere der inne. Jeg ser defor at til uka kommer de til å hente ut ca. 20 - 25 "bråmodne" egg som ser "rare" ut og som ikke egner seg til frys. Det er forsåvidt ikke så viktig for meg å få egg på frys, men jeg vil veeeeeeeeldig gjerne at de ikke ser "rare" ut sånn at jeg slipper laaaaaaange dager med neglebiting etter uttaket - det kjører psyken min rett i kjelleren, og det er IKKE bra. Er litt redd for overstimulering, og merker allerede et det er ubehagelig å tisse, så jeg gleder meg ikke akkurat til de neste ukene... Men må man så må man. Og så kan det jo være at eggene mine klarer å oppføre seg denne gangen.:-) Nå skal jeg begynne på middagen - ha en fortsatt fin ettermiddag, stikker innom med oppdatering i morgen:-) Mange klemmer til deg Spira, håper du klarer å kose deg med rugingen! Klem
KoneMor76 Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 Hei Snøfilla Ville bare si at jeg hentet ut 21 egg. Men alt gikk veldig fint fordet (ble innlagt på sykehus med overstimulering men men. Det er jo glemt nå, det er jo noe som går over, det gikk veldig bra og ikke noe jeg tenker på som avskrekkende.) Jeg fikk satt inn to flotte egg, og har 7 befruktede i fryseren. Vi har også hatt våre skuffelser på tidligere forsøk. Men nå er jeg gravid i uke 12. Lykke til dette kan gå bra.
sailor m1+2prinsesser :-)) Skrevet 12. november 2006 #14 Skrevet 12. november 2006 Jeg haaper virkelig det gaar bedre denne gange. Jeg ser du skriver at du kanskje faar litt mange egg. vel jeg fikk raad fra akupunktören min om aa kjöpe ingefærrot og lage te av det, for aa öke aktiviteten i væsken som hun sa, dette for kankjse aa minnke paavirkningen av overstimuleringen. vel vet ikke helt om det virket, men jeg slapp jo sykehusinnleggelse selv med 30 egg paa uttak. uannsett tvi tvi imorgen haaper alt ser bedre ut. klem
munti Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Hei. Jeg går i Porsgrunn, og der synes de det er positivt med mange egg. Har selv erfaring med at eggposene ikke var store nok, og måtte pendle frem og tilbake på UL. Tror ikke du trenger å være bekymret, men jeg forstår deg godt. Det de sa til meg var at selv om det var mange eggposer, så var det nødvendigvis ikke egg i alle. Du får ihvertfall ha lykke til i morgen. Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå