Gå til innhold

Dårlig mor, jeg...har ikke tenkt å ha julekalender til jenta på 2,3 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ikke hun skjønner nok av konseptet til at det er noe vits i, liksom. Hun har ikke så mye konsept av å telle ned dager og skjønner heller ikke hva jul er (hun var ikke halvannet engang i fjor). Så jeg har rett og slett tenkt å droppe hele greia i år, og komme sterkere tilbake neste år. Synes det blir mye gavemas i Norge i forbindelse med jul. Liker forresten kjempegodt ideen om gavelapper med "i dag skal vi bake pepperkakehus", skal forsøke å huske det til neste år! Har mye mer tro på fine opplevelser sammen enn mange små gaver. Ikke ment som noen som helst kritikk av dere som velger å ha kalender, altså! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du er smart, jeg.

Gavepresset og kjøpemaset kommer tidnok, og når hun er så liten skjønner hun ikke at hun går glipp av noe der. Det er mye annet koselig dere kan gjøre.

Min gutt er like gammel som din jente, men han har to storesøstre, så han b lir vel nødt til å fp en slags kalender i år. I fjor fikk han ikke, og da brydde han seg ikke i det hele tatt.

Men hvis han var mitt eneste barn, hadde jeg også droppet kalenderen i år.

Skrevet

Blir ikke julekalender her heller i år, hadde tenkt til det, men blir ikke. Så Lineberta:) kalenderen blir ikke brukt før neste år.

Han er 2år og 1mnd.

Skrevet

Jeg skal heller ikke ha julekalender til min på to år. Enig med deg, de er for små til å skjönne hva jul er, telle dager osv.... men neste år, da er det en annen sak er. Da skjönner de hva de gleder seg til.

I fjor fikk derimot min mann julekalender av meg. Det var stas det. Han skjönner jo hva jul er, og kalenderen hjalp ham med nedtellingen til julaften ;)

Skrevet

Har tenkt det sammen som deg (bortsett fra at jeg er en dårlig mor da). Blir ikke noen pakkekalender på snuppa i år, og til neste år har jeg tenkt å ha en opplevelseskalender.

Skrevet

Jeg kom over en råfin kalender som ser hjemmelaget og fin ut, men kom fram til det samme som deg. Tror det blir mye masing fra han dersom jeg henger den opp i år, han vil ikke skjønne at det kun er en pr dag. Så jeg vil henge den opp tom i år for pyntens del og ta den i bruk til neste år.

Og jeg er en god mor :-)

Skrevet

Har planer om julekalender, men med puslespillbrikker - en for hver dag liksom. Han snakker mye om "nihhen" som kommer med pakker. Og vi har nedtelling på mye annet så jeg tror han er moden for det.

Skrevet

er da ikke dårlig mor fordet...En dårlig er en som fysisk eller psykisk mishandler barnet sitt på en eller annen måte,

AT ungen ikke får kalender har ingenting med å være dårlig mor å gjøre.

lider ingen nød av det.

Skrevet

minsten på 2 1/2 får for første gang i år. For nå skjønner hun mer, og med to storesøstre så finner hun snart ut hva det er.

men ikke noe dyrt og ikke mye sukker her i kalenderene.

jeg setter meg med kalenderen og tenker gjennom hva det blir hver dag. Så det er planlagt og jeg er forberedt. Vi har kalender med lommer som er ganske små, så jeg lager lapper i tynn papp og skriver eller tegner på

De få godisene de får passer jeg på blir lørdag, i allefall helg.

Kanskje de får en rosinpakke et par ganger (vanskelig det med minsten, hun liker ikke rosiner, men får finne noe lignende)

Så tenker jeg gjennom hvilke dager jeg jobber, og planlegger baking ut fra det (jobber turnus). Så vi får to dager med lapp om pepperkakerbaking og pynting av pepperkakehus, en med lussekatter, en med berlinerkranser/sjakkruter

En dag skal vi hogge tre

Lille julaften skal vi pynte tre

Vi har vært på "Plutti putti pott" før, og da hadde vi billettene i luka den dagen (skal ikke i år da)

Et par sokker eller votter/pene fingervanter blir to dager eller 4 (tegner en sokk eller vante- ikke plass i lomma, så får de den av meg etter de har åpnet)

Ny penstrømpebukse eller pannebånd eller truse kanskje (små ting de likevel trenger)

da mangler jeg bare kanskje ca 6 dager, og da har jeg i kanskje noen hårklyper, lego, puslespill, perler, blyanter, viskelær.....

Skrevet

Har kalender til begge ungene 3,5 og 1,5. Alltid hatt det og like stas hele tiden. Men faktisk så syns hun største det er veldig stas med flax kalenderen, så hun måtte ha egen ifjor.

Men fikk kalender i posten her endag. Det var slik luke kalender. Og i lukene skulle en kliste inn lapper med hva en skulle gjøre den dagen, og det er en veldig hyggelig sak. Men tviler sterkt på at jeg får brukt den i år. Jobber så teit i forhold til å gjøre slikt med ungene...

Skrevet

hehe... jeg elsker jul, julegaver, julegaveshopping, julekalendere, juletrær, julekaker, så tror du poden får julekalender i år - igjen!? Å jada ;)) Den skal tidlig krøkes, den som god krok skal bli c",)

i fjor, da han var 1,5, hadde jeg småleker og rosinpakker i kalenderen - i år blir det noe det samme, pluss bøker - det hjelper litt på julestemninga mi og, for den bruker å være Daaalende i midten av desember.

Ikke tror jeg man blir dårlig mor av noe annet forresten, ungen vet jo ikke akkurat hva som står på, eller hva hun går glipp av ;)

Skrevet

Hihi.. når mammaen og pappaen har kalender så må jo frøkna også få.... i fjor førdelt æ klossan i ei sånn duplo bøtte tel ho og i år har æ laga tel med et sånn duplo bondegårdsett... lika duplo og lego væld godt æ... det kan di bruk fantasien med også e det arti å ha litt mye av det... men syns det hørtes vældi koseli ut med en sånn opplevelseskalender... kanskje æ skal lag det itellegg tel neste år... i år vagga æ stortjukk så har ikke energi tel det da...

Skrevet

Helt enig Bellaball - vi har heller ikke kalender i år (jenta er 27 mndr til jul)

Føler det er for tidlig, hun har ikke helt store gleden av det enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...