Gå til innhold

Vil så gjerne fikse tennene mine... :-/ Skjemmes når jeg smiler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei ung jente i 20årene så aldri har hatt så veldig sunne tenner. Jeg kan skylde meg selv for at jeg ikke var flinkere til å pusse da jeg var yngre, og det får jeg svi for nå som voksen.

Jeg bleket tennene hos en tannlege en gang (som aldri hadde gjort det før), og de ble ganske hvite. Men øverst på tennene mine forble det misfarget. Masse av emaljen er slitt bort og noen to av tennene har fyllinger som er mer gule enn hvite. Det synes ikke langt unna, men det er sånn at når jeg står nær noen tør jeg nesten ikke smile, for jeg skjemmes så av tennene mine..

Går det an å bare bytte ut fyllingene og sette inn noen litt hvitere?

Noen som vet om det ville blitt veldig dyrt?

Jeg vet dette høres veldig overflatisk ut, men det er vondt å tenke på at andre synes tennene mine er stygge hver gang jeg smiler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint å bytte fyllinger. Jeg byttet en fylling som satt mellom fortennene oppe, den fikk jeg da jeg var 10 år, og når jeg var noen og 20 var den blitt litt misfarget. Det var faktisk tannlegen som foreslo å bytte den. Husker ikke akkurat hva det kostet, for samtidig fikk jeg også laget en blekeskinne som jeg brukte til å bleke tennene hjemme. Følte meg myyyyyyyye bedre etter den behandlingen!! Ble hvertfall noen tusenlapper for alt sammen da.. Har tenkt på å bytte ut amalgamfyllingene i jekslene etterhvert også, men har litt tannlegeskrekk... så får nå se når det blir...

Synes du bare skal komme deg til en bra tannlege og høre med dem. De kan gi deg svar på det du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...