Gå til innhold

Hvor fikk dere planlagt KS pga fødselsangst?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk på ullevåll. få henvisning av llegen din direkte til en lege på sykehuset,ikke til jordmødrene der..de har jeg nemlig hørt er mer sære. Jeg pratet med en kjempe søt lege dame i 10min og så ga hun meg KS dato...trengte nesten ikke argumentere meg til det engang!!!

Men jeg hører at jeg hadde "flaks" da. Husker desverre ikke hva hun legen het.....

Lykke til uansett:)

Jeg fikk på Rikshospitalet. Hadde egentlig fødeplass på ullevåll, men valgte å søke meg over til Riksen da de driver med samtaler for fødselsangst der. Fikk en veldig hyggelig jordmor jeg gikk i samtaler hos. I utgangspunktet møtte jeg opp med åpent sinn og håpet i det lengste at hun skulle greie å "kurere" meg slik at jeg kunne føde normalt, men det endte opp med at vi ble enige om at KS var den beste løsningen.

Ble møtt med stor forståelse fra dag en, og hun sa fra begynnelsen av at "her er det ingen som kommer til og tvinge deg til å føde dersom du selv ikke ønsker det"

Jeg sendte selv brev til sykehuset og forklarte min situasjon, og slik fikk jeg time der, men man kan selvsagt også velge og gå gjennom fastlegen.

jeg har lest i et gravid blad at på riksen så tvinger de ikke noen til å føde normalt hvis de ikke ønsker det... men er selvfølgelig noen jordmødre der oxo som prøver seg med at det er bedre å føde vanlig...

jeg fikk en litt sur jordmor der første gangen, men fikk en annen neste gang og hun var veldig hyggelig... sa jeg kunne få keisersnitt med engang.. men jeg har medfødt hjertefeil og pacemaker da.. derfor jeg vil ta keisersnitt...

Hei på deg!

Jeg ble nekta keisersnitt på Haukeland i Bergen , men fikk innvilget

keisersnitt i siste mnd. på Voss. Da var jeg skikkelig nedspsyka etter

å ha følt meg pressa av Haukeland gjennom stort sett hele svanger-

skapet. Det viste seg i ettertid at jeg hadde blodpropp i morkaka og

at det var bra at jeg ble forløst ved keisersnitt litt før tiden p.gr. av dette.

Annonse

Hei, jeg synes det var veldig "lett" å få innvilget ks på Ullevål pga fødselsangst. Jeg var til en samtale med Gaiajordmor, og hun prøvde ikke å overtale meg til noe som helst. Hun leste det jeg hadde skrevet om min første fødsel og sa med en gang at hun skulle skaffe meg time hos gynekolog ved sykehuset for ks-samtale. Hun synes ikke det var noen vits i å prøve å prate om det, når jeg var så innstilt som jeg var. Hun var veldig grei. Så fikk jeg samtale med en overlege samtidig som jeg var på svangerskapspoliklinikken et par uker etterpå. Han var også veldig grei og innvilget ks med en gang. Han gav oss datoen samtidig også. Men jeg tror det gikk så lett fordi jeg hadde en tøff fødsel bak meg, tror kanskje de hadde vært litt vanskeligere hvis det var første fødsel og jeg hadde angst for det "ukjente". Nå visste jeg hva en fødsel var og hadde papirene fra den å vise til. Det planlagte ks'et gikk uten problemer og jeg har nå en nydelig datter på en måned her :-). Jeg angrer absolutt ikke på at jeg valgte ks denne gangen, ingen traumer i ettertid eller fysiske plager utover det forventede. Gå for Ullevål sier jeg iallfall, og lykke til med deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...