MammaDilla Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 sove og beroligende te? Fra helsekost? Har så grådig søvnproblemer. Brukte vallerina forte før jeg ble gravid, men den kan jeg ikke bruke nå. Denne teen jeg lurer på inneholder humle, melisse, lavendel, basilikumurt, rosmarin, anis, pomerans, kamilleblomst, maritistel, ryllik og lakrisrot... Er det bare jeg som går i koma av den, eller ungen også? Står ikke noe på den om gravide kan drikke den eller ikke. Og hun i helsekost butikken turte ikke svare på det..
MammaDilla Skrevet 10. november 2006 Forfatter #2 Skrevet 10. november 2006 Tar meg en sånn kopp med te jeg, mens jeg venter på svar
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jeg ville rådført meg med legen min først... Jeg har fått beskjed av legen min å spise det jeg har lyst på (være seg spekemat osv), for jeg har såpass liten matlyst at det er viktigere at jeg får i meg mat enn at jeg tenker over alt jeg dytter i meg, MEN... mange urter har ulike virkninger og brukes jo også i medisin - hvilke som er farlige for oss/babyene vet jeg ingenting om, men legen din kan sikkert får sjekket dette for deg...
MammaDilla Skrevet 10. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2006 hmm... kan ikke fordra legen min, men kan jo rådføre meg med en annen lege.. men man skulle jo tro det sku stå på pakken dersom gravide ikke burde drikke det.. Alt annet er jo merket med det.. Ijaffal rosenrot og valarina forte.. Får ta en telefon. Takk for tips!
Snupidupi Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Vil ikke gjort det...æ e åpen førr å prøv det mæste tel vanlig men ikke når æ e gravid... helsekost kan vær farli det...
Gjest Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Jordmor sa jeg fikk ikk lov til det, hun ville heller gi meg no sovemedisin, for slike urte-skaer var ikk helt bra, sa hun. det visste jeg ikke, jeg har drukket urtete hele sv.skapet, å hele livet mitt nesten, bortset fra jeg drakk morsmelk.. men hun sa det var ikk så bra for babyen, urter generelt...
cec26 Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Hei:) Jeg ser noe av det teen inneholder burde ikke gravide å drikke.. ta og google litt på de forskjellige tingene som er i teen så ser du fort hva de er for.. her er et eks: dette står om lakrisrot...: Imidlertid ville jeg være tilbakeholden med å bruke et stoff (lakris) som vi sikkert vet gir forhøyet blodtrykk, for det har verken mor eller barn noe godt av under siste del av svangerskapet..
MammaDilla Skrevet 10. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 10. november 2006 hmm.. da får jeg finne på noe annet som kan hjelpe meg til å sove.. Er bare ti uker igjen til termen, men er jo dumt å risikere noe..
Abracadabra Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 hei huldra - lurte på åssen det gikk med deg på KK??? tenkte masse på deg i går, skrev et innlegg og etterlyste deg men fikk ikke svar - og ville ikke mase. ;-) fant de ut av noe? ble du beroliget i hvert fall? håper ondten er gått over! hilsen meg!
Abracadabra Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 PS jeg spurte her inne på BiM på ekspertsvar (gullsmokken-tilbudet) om jeg kunne drikke sånn Ricola-urtete og fikk til svar at så lenge jeg ikke overdrev så gikk det nok bra, men det var ikke sånn godnatt-te da...!
MammaDilla Skrevet 10. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 10. november 2006 Hei Abracadabra. Jeg kom meg aldri innpå bim igjen i går... Gikk veldig fint på KK. Ble først undersøkt av jordmor, og etterpå av lege. Fosteret har det topp. Men jeg har muligens fått noe katarr oppi buken. Er nok det som gjør disse grusomme smertene. Og så ligger prinsen med baken sin godt stemplet opp i høyresiden min i tillegg Legen sykemeldte meg 100% i to uker, og skulle skrive en liten rapport til legen min. Og så tok de noe blodprøver av lever og galle greier. Var så godt å endelig bli tatt på alvor. Så nå er det bare å prøve å finne en måte å sove på så jeg kommer meg litt til hektene igjen
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #12 Skrevet 10. november 2006 Hvorfor får du ikke sove da??? Jeg ville nå prøve å fine årsaken til at jeg ikke fikk sove,å så gjort noe med det derfra om det hadde vært mulig.. Litt for enkelt å bare dekke over problemer med medisiner..
MammaDilla Skrevet 10. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 10. november 2006 Kjære hyggelige Anonym!!! Jeg har søvnproblemer generelt. Hatt det siden jeg kom ut av min mors mage. Har uro i kroppen og en rar biologisk klokke. Vanligvis har jeg et søvnmønster på ca 4 timer søvn om natten, noe som er helt greit. Men nå, som jeg har så mye ondt, (viser til "nå gråter jeg" innlegget side 3) så har søvnen redusert seg pga smertene jeg har.(sover max 1 time om natten) Og jeg vil nå påstå at urtete ikke er å ty til medisiner.
Abracadabra Skrevet 11. november 2006 #14 Skrevet 11. november 2006 Det var nå godt å høre at du har blitt grundig sjekket og beroliget! Også hjelper det gjerne med sykmelding også da, at du kan kanskje få sneket til deg litt søvn på andre tider av døgnet enn på natten, hvis du er heldig? Lykke til med det i hvert fall! Kjekt å høre at de var like griee med deg som med meg, på KK. Fortsatt god bedring! og god helg!
Tullemor til 2 Skrevet 11. november 2006 #15 Skrevet 11. november 2006 Hei. Ikke bry deg om slike innlegg som fra anonym over. Søvnproblemer kan jo komme av ulike årsaker, men det er jo en svært vanlig "plage" i siste del av svangerskapet. Du har jo også vært plaget med det hele livet. Anonym over her har vel ikke helt fulgt med i timen, spør du meg. Folk er plaget i varierende grad. Jeg har aldri før vært plaget med søvnproblemer, men både nå og i forrige svangerskap har jeg sovet skikkelig dårlig og er oppe 6-7 ganger hver natt. Bruker ikke noe medisiner eller noe mot det, men det er mitt valg. Det er viktig at du fungerer i hverdagen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå