Gå til innhold

Hva gjør dere for å forsøke å bli gravide?

Anbefalte innlegg

Nåja, alle vet vi vel hva som skal til, og det er vel ikke det som er det største problemet vårt, og heller ikke det jeg sikter til nå... Spørsmålet mitt er, hva gjør dere i tillegg?

Alle knasker vi vel folat, vitaminer og forsøker å leve sunt. Jeg ser at noen også tar akupunktur, går på Pergo og noen går til healing. Det er mye kunnskap og erfaring blant disse damene, og det hadde derfor vært interessant å få vite hva du (og evt partneren) gjør for å legge forholdene best mulig til rette for spiren vi jo alle så inderlig ønsker.

Selv spiser jeg vitamintilskudd som inneholder bla folat, spiser sunt og forsøker å være i fysisk aktivitet. I tillegg går jeg til homeopat/akupunktør hvor jeg får akupunktur, soneterapi og homeopatmedisin. Jeg har stor tro på slik behandling, og siden vi ikke har gitt oss så lang tid til å prøve, så ønsker vi å forsøke alle muligheter selv om vi er relativt tidlig i prøvefasen. Mannen min blir foret med omega 3 og skal få noen doser med Ginseng et par dager før min eggløsning.

Sender ballen over til dere, hva gjør dere?

Fortsetter under...

Som du vet består mye av syklusen min til å sitte musestille for ikke å vekke tante ;-/

Seriøst.. jeg gjør ikke så mye egentlig, men:

- jeg tar gravid-vitaminer, bidronninggele(eller pollen, eller hva det heter, fikk det anbefalt i helsekostforretning), omega 3. Dessverre er jeg ikke så flink som jeg burde, men er flinkere rundt eggløsning..

- mannen tar sink, etter forslag i helsekostforr.

- jeg temper og bruker EL-tester.

- også har vi sex, men etterhvert har det blitt mest rundt EL. Vi burde kanskje spredt det litt utover, men etter EL er man litt mettet liksom..

Jeg vurderer akupunktur, men ingen andre alternative tiltak fordi jeg er altfor skeptisk til at det kommer til å fungere.

Jeg går til akupunktør en g. pr. uke, spiser vitomega, folsyre og rosenrot, tenker på graviditet og leser alt om det aktuelle emnet til enhver tid, stress, nei, ikke jeg. Jeg stresser da ikke med å bli gravid igjen jeg da???????

Sex ja;)gravitamin,spiser sundt og variert,holder meg i form ved trening.

Temper og bruker ELtester..

Blir gravid nå og da,så problemet mitt er å få spiren til å sitte,har fått nyss om noe som kalles fosterklister,et naturmiddel som man får kjøpt på helsekost i Danmark..

Det heter:Berberis Fructus comp D4..

Og det skal vissnok hjelpe slimhinnen i livmoren til å bli tykk og fin slik at spiren sitter bedre,jeg må jo da selvfølgelig forsøke dette:)

Av denne grunn holder jeg meg også langt borte fra slimløsende hostesaft og andre slimløslige greier som er så populært å forsøke,vil ikke gjøre hinnen tynnere enn den er fra før.

Offda.....ikke rart det ikke skjer noe her!?;o) Det eneste vi gjør, er i grunn å ha sex.......ettersom lysten og overskuddet er der! Men så lever vi etter "skjer det, så skjer det"-mottoet, da!!;o) Kan vel ikke egentlig kalle oss for ordentlige Prøvere.....foreløpig! Tror kanskje jeg må ta meg en alvorsprat med Herr wimbom, gitt!? Så vi får litt struktur og "fortgang" på ting!?!;o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...