Gå til innhold

Noen som har tatt keisersnitt og er glade for det??

Anbefalte innlegg

Har inntrykk av at absolutt alle, også personer med fødselsangst, i etterkant sier de er glade fordi de fødte vaginalt. I tillegg virker det som om alle som har forsøkt både vaginal fødsel og keisersnitt sier at vanlig fødsel er best. Men finnes det noen som har tatt keisersnitt, og da tenker jeg først og fremst på planlagt keisersnitt, som faktisk er glade for at de valgte dette? Og noen som har forsøkt begge deler og fortrekker keisersnitt?

Fortsetter under...

Hei

Jeg har både født vaginalt og tatt keisersnitt.

Ja jeg er glad for keisersnittet fordi det gikk rolig for seg og var helt

ukomplisert.Jeg ville valgt å ta keisersnitt om igjen dersom det var

aktuellt. Det var viktig for meg å føle at alt var under kontroll hele

veien, at datoen var bestemt på forhånd og at jeg ble møtt med respekt.

Skal ha mitt først ks 15.11. så jeg kan ikke prate av egen erfaring. Men jeg har i svangerskapet ikke lagt skjul på at jeg skal ha ks pga fødselsangst etter de forrige to fødslene. Har stort sett fått tilbakemelding fra de jeg har pratet med som har hatt begge deler at om de skulle føde igjen hadde de ikke vært i tvil om at det måtte bli ks. Det er selvfølgelig delte meninger om dette som om alt annet. Men jeg velger å høre på de som har positiv erfaring med ks. Min erfaring med vanlig fødsel er langt fra positiv.

Ja, jeg er kjempe glad for at jeg tok det. Jeg fikk velge selv om jeg ville det eller ikke, pga barnets stilling. Jeg syns det var en drøm, var i kjempe form ettepå - og alt i alt så har nok jeg hatt mindre problemer i ettertid med kroppen i forhold til en del jeg kjenner som har født vaginalt. Jeg kommer til å føde normalt neste gang, hvis det ikke ligger noe i veien for det, men får jeg beskjed om at det blir KS igjen, så syns jeg nok ikke at det er veldig dumt nei...

Jeg er sjeleglad for at det til slutt ble planlagt ks (sammensatt fødselsangst). Ja, det er jo litt sårt å tenke på at jeg ikke klarte å gå en fødsel i møte, men absolutt best m ks for meg. Tror jeg ville fått det verre med meg selv etter en fødsel.

Jeg hadde jo ikke mye valg da,men må si jeg er utrolig glad for muligheten for ks! Ellers kunne både jeg og babyen min vært borte eller skadet i dag.........(i ytterste konsekvens)

Annonse

Jeg har ikke hatt planlagt ks, men ikke så veldig akutt heller. Etter 30 timer med rier hadde jeg bare 3 cm åpning, så jeg fikk velge om jeg ville ta ks eller om de skulle stoppe fødselen, så jeg fikk litt pause-så prøve igjen. I og med at jeg hadde fødselsangst, tok jeg gledestrålende imot tilbud om ks-og har aldri angret på det:) Det gikk kjempefint, og hadde ikke noe problemer i ettertid. Jeg kommer ikke til å prøve å føde igjen, det blir ks neste gang også.

Jeg hadde planlagt ks for 6 dager siden pga. fødselsangst. Hadde gjort det samme om igjen om det var aktuelt. Har født to barn vaginalt tidligere og gjør det aldri igjen. Ks var for meg det riktige valget. Angrer ikke et sekund. Var selvfølgelig veldig nervøs da jeg ble trillet inn på operasjonsstuen. Fikk spinalbedøvelse og kjente null smerte. Kunne likevel kjenne berøring, så jeg kjente jo at de jobbet med magen min. Var en litt ubehagelig følelse akkurat idet de tok jenta ut. Men fra de begynte operasjonen tok det ca. 5 minutter før jeg var blitt mor. Etter det var jeg bare veldig glad for å ha fått verdens skjønneste baby og brydde meg egentlig ikke om det som skjedde videre. Kunne da fått noe beroligende om jeg ønsket det, men hadde absolutt ikke behov for noe sånt. Nå har jeg 3 barn og synes det holder, men jeg er ikke i tvil om at det måtte blitt ks om jeg skulle hatt flere. Nå 6 dager etterpå er jeg like sprek som jeg var etter de forrige fødslene. Eneste minus er at jeg har en 2-åring som jeg ikke kan løfte på 6 uker. Men det er bare en bagatell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...