Gå til innhold

Har lyst å sykmelde meg....

Anbefalte innlegg

Jeg er så slapp og sliten om dagen, at jeg har lyst til å sykmelde meg.. Men føler på en måte at det ikke er god nok grunn, og hva sier man til legen da? Er jo ikke noe direkte galt med meg heller.. Noen som føler det på samme vis, eller som er sykmeldt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7037777-har-lyst-%C3%A5-sykmelde-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er sykmeldt pga. kvalme, utmattelse og underernæring. Var veldig utkjørt før jeg ble gravid, og antar at jeg hadde blitt syk før eller siden uansett. Har hatt følelsen av å gå på reservebatterier i et par år nå. Det ble rett og slett for tungt å fortsette å presse seg selv da jeg ble gravid. Jeg burde være glad for å være gravid, men i stedet overskygges det av en følelse av nederlag og dårlig samvittighet. Jeg har ikke en eneste sykedag fra jobben (gjennom 7 år) utenom tre dager etter MA i 13. uke tidligere i år, og føler at dette virkelig er ille.

Uansett, legen mener jeg må tenke på at jeg deler kroppen med en til, og at jeg derfor skal prøve å ikke ta dette som et nederlag. Er enig i teorien, men vanskelig å tvinge seg selv til å tenke annerledes enn man er vandt til!

Tror mange har det som deg; krav på jobben som er vanskelig å oppfylle, utslitende stress, lange dager o.s.v. Jeg har ikke noen oppskrift på hvordan man kan løse dette, det er bare du som kjenner hvordan du har det. Antakelig er du derfor også den beste til å bedømme hva som hjelper deg. Tror de fleste leger er forståelsesfulle når det gjelder uvanlig mye kvalme/ tretthet. Jeg har vært ganske åpen om dette på jobben, og er glad for den litt overraskende forståelsen jeg også har fått derfra.

Når jeg skal tilbake trenger jeg å vite at det er enighet om at jeg skal slippe å jobbe mer enn 100% stilling fram til permisjonen, og at noen faktisk tar den delen av ansvaret mitt som overstiger vanlig full stilling. Jeg trenger nok sikkert også en person som "stress-buffer" dersom det blir nødvendig i hektiske perioder. Gleder meg til å komme meg på jobb igjen dersom vi kan klare å snekre sammen et opplegg som funker:) Og når jeg er på plass igjen der, er jeg jo også i fin form! - Gjelder å se framover og tenke positivt; for de fleste går jo dette heldigvis over:)

Takk for noen trøstende ord.. Jeg føler liksom at alt hoper seg opp, og jeg som stort sett ser positivt på det meste, ser nå mørkt på alt.. Og det skremmer meg selv litt også! Har en ganske krevende jobb, og er i en stilling som ingen av mine kollegaer har mulighet til å fylle. Så kommer til å føle meg så "lumpen" om jeg blir sykmeldt, for jeg vet at da går det utover så mange andre. Men føler jo innimellom at en må ta litt hensyn til seg selv også... Uff vanskelig..

Nei, graviditet er ingen sykdom, men det er allikevel en belastning for kroppen - den er ikke som før. Og det kan i mange tilfeller være tøffere å håndtere før omgivelsene ser og vet at du er gravid. Hormoner som er løpske er ikke bare bare uansett hvor god form man er i i utgangspunktet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...