Gå til innhold

2 spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Når er faren for krybbedød over?

og

2. Hvor lenge kan en baby på 1-2 mnd sitte i bilstolen av gangen? Når trenger man ikke "bekymre" seg for ryggen lengre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskje at rundt 20 min når de er så små...faren for krybbedød går vel over rundt 1 år tror jeg...

Skrevet

vi kjørte veldig mange lange turer med vår datter. familie som bor ca tre timer unna... fikk beskjed om en time med kvarter halvtimes pause i mellom så de får strekt ut ryggen fra 1mnd. gjør det du synes er sikrest/tryggest. vi fortsatte med det til hun var fire mnd.

Skrevet

Står 30 minutter av gangen i bruksanvisningen på mitt babysete

Skrevet

Fysioterapeuten på barsel sa vi måtte lytte til barnet. Virker det utilpass skulle vi stoppe og strekke på oss, sov det kunne vi bare kjøre videre og ikke forstyrre. Det var viktig å se på helheten, altså hvor mye barnet satt i løpet av en dag, ikke henge seg for mye opp i enkeltturer. Så har jeg hørt at det ikke er påvist ryggskader ved bruk av bilstol. Alt med måte tenker jeg.

Skrevet

Jeg spurte forhandleren når jeg kjøpte bilsete til poden min. Fikk til svar at sånn til daglig burde det bare være korte bilturer da de ikke er sterk nok i ryggen til å sitte lenge i et bilsete. Men det gikk fint å ta lengre turer en gang i blant så lenge en bare passet på å ta pauser der barnet får komme ut av sete og ligge flatt og strekke seg. Barnet burde aldri sitte i sete mer enn max 1 time i slengen i følge han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...