Gå til innhold

Hvor mage ganger om dagen skal de ha fenikkel-te?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos helsesøster i dag og hun sa jeg skulle prøve å gi gutten vår på 1 mnd 10 ml fenikkelte noen ganger om dagen mot luftsmerter, men jeg husker ikke hvor mange! Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anbefaler at du heller tar i bruk barnete. lillemann fikk te to-tre ganger daglig...men jeg gav han 20 ml

Skrevet

ble litt kort svar...sint en liten en her....men barnete fungerte mye bedre enn fenikkel te på han. eller det vil si jeg fant ut at å blande dem gjorde susen. min hadde kraftig kolikk. så jeg har prøvd ut alt mot luft smerter.

Skrevet

Fikk med denne "oppskriften" på fenikkel-te fra sykehuset sist jeg fødte, brukes ved føde- og prematuravdelinger:

I en kopp kokende vann tar man en teskje fenikkel. La det trekke i 10 min. Siles, avkjøles. Gi 10-20 ml før et måltid til barn som plaget med kolikk.

Virkningen er umiddelbar, med avgang av luft!

Oppbevares i kjøleskap et døgn.

Regner med at man skal gi det før hvert måltid hvor ungen ser ut til å plages.

Skrevet

tusen takk dere! Jeg har laget fenikkelte nå så jeg skal prøve det først. Hvis det ikke blir bedre etter en stund så skal jeg prøve barnete.

Skal teen være 37 grader når jeg gir den eller kan den være kald fra kjøleskapet?

Skrevet

Den skal være 37 grader når den er nykokt, og jeg tror den bør varmes litt når du tar den fra kjøleskapet også. Hørt at de kan få vondt i magen av å drikke kalde ting også. Ville nok ha varmet den litt i mikro eller vannbad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...