PetuniA *HøygraviD* Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Jeg bare lurer på når det er normalt at ungen snur seg? Jordmor var ikke sikker på om magen eller rompa lå ned. Men er bare i uke 30 så er kanskje ingenting å bekymre seg for enda?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 tror det er normalt at barnet snur seg rundt uke 32..
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jeg var på UL på onsdag og fikk da vite at babyen min ligger i seteleie. Jeg er 30+3 i dag, og jordmor sa til meg at babyen har goood tid på å snu seg ennå. Dersom babyen ikke hadde snudd seg til neste ul (18. desember) måtte de se hva som eventuelt skulle gjøres. Glad jeg får disse ekstra-ulæene gjennom Riksens Stork-prosjekt, ellers er det ikke sikkert at de hadde oppdaget babyens seteleie. Jeg spurte jordmor om hva som eventuelt gjøres ved seteleie og da sa hun at de ville vurdere snuing, og dersom det ikke fungerte ville det bli en avveining om jeg skal føde vaginalt eller få ks.
piripiri Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Har også vært på UL nå i uke 32 og min baby også ligger i seteleie. Ifølge jordmor så var det enda god tid til at den kan snu seg. Men jeg kjenner jo at det stresser meg litt. Håper jeg slipper vending og setefødsel..
Gjest Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Jeg fikk beskjed om at hvis barnet ikke har snudd seg til uke 36 så må di prøve å gjøre noe.
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Min eldste sønn lå i seteleie frem til dagen før planlagt ks. Da var jeg 38+3, og måtte pent føde en gutt i hodeleie ja...
vannmann79 Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Jeg er i uke 36 om min lille baby ligger også i seteleie. Var på UL i går og fikk beskjed om å komme tilbake neste uke. Hvis hun ikke har snudd seg til da så tar de bilde av bekkenet mitt for å se om det er plass til setefødsel. Spurte om de ville prøve å snu henne noe de sa de kunne prøve. Men vi måtte ikke bli skuffet hvis det ikke gikk, da det ofte var veldig vanskelig på førtsgangsfødende. Jeg må innrømme at jeg ikke er veldig keen på setefødsel, men jordmoren min er veldig positiv og sier at dette kommer til å gå kjempefint uansett. Så nå ser jeg ganske lyst på dette også får vi bare ta det som det kommer:) Lykke til alle sammen. Krysser fingrene for at alle amå babyer snur seg snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå