Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 hei jeg lurte på om det er noen med erfaring fra dette. jeg har noe sengetøy i hvitt, som har ligget og fått litt fuktig luft og noe tøert. slik at det har fått litt flekker, og renner på seg gikk ikke av i vanlig kokvask. og tenkte å klore dette. vet at jeg når jeg er ferdig skal skylle i eddikk vann slik at kloren slutter å virke å det ikke rakner. men det jeg lurer på er hvor masse klor i vannet???? og hvor lenge bør jeg la dette ligge i klorvannet???? hvor lenge skal det ligge i eddikkvannet da???? tenkte jeg vasker det i maskinen etter dette. men jeg trenger svar noen som har peilig på dette?????
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 ingen som vet noe om dette, fiksa det selv håper det gikk bra. svigermor snakker stadig om å klore hvitt tøy hvit igjen. trodde dette var noe folk hadde peiling på bare ikke jeg. vel jeg fylte en balje med vann og tokk litt i overkant av en kork klorin i vannet, puttet tøyet i og sørget for at det ble godt gjennombløtt. lot det ligg i en time. helte fra vannet vred opp tok i nytt vann me d masse eddikk i og sørget for at alt tøyet ble gjennombløtt lot det ligg og glemte det i noen timer. og skylte det grundig flere ganger. nå har jeg tenkt å kokvaske dette i maskinen. håper dette fungerer. så sånn ut. ingen stygge flekker å se men har ikke lett så nøye enda. tar det etter at jeg har tørket det og skal stryke. tusen takk for hjelpen jeg ikke fikk. håper det var fordi dere heller ikke vet noe om dette og ikke fordi dere ikke gadd.
Linda og lille Oskar Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 tusen takk for din erfaring/tips, har selv ting til babyen som mamma har sakt at jeg må klore:) men har ikke hatt peiling på hvordan:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå