~mamma~ Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Har lest at 18-19 grader anbefales når babyen skal sove. For tida er det ned mot 12 grader på vårt soverom. Babyen blir veldig kald på hendene. Har prøvd med votter, men de faller av etter kort tid. Vi sover alltid med åpent vindu, føler at vi trenger frisk luft. Har ikke oppvarmingsmuligheter på soverommet heller. Hvordan gjør dere det?
Duddlidu Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Hei! Jeg spurte min helsesøster om akkuratt dette tidligere i uka, og hun anbefalte meg 17-18 grader på soverommet. 12 grader hørtes kaldt ut. Jeg er også glad i frisk luft på soverommet og har løst det slik at vinduet står oppe hele dagen. Da er det kaldt og friskt der når kvelden kommer. Deretter lukker jeg vinduet og åpner døra ut til resten av huset når vi legger oss. Da blir det raskt litt varmere på soverommet selv om lufta er frisk og god når vi legger oss. Småbarn blir ofte litt kalde på hendene sine uasett pga dårlig blodsirkulasjon.. fikk beskjed om at votter og lue om natta ikke skal være nødvendig. Men igjen så tror jeg nok at 12 grader er litt i kaldeste laget.
mjk Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Vi har hatt ned til 10 grader. Må også ha vinduet åpent. Vi har ikke gjort noe i forhold til babyen. Han har det godt og varmt under dyna.
lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Vet ikke hvor kaldt det er på soverommet vårt, men vi har også vinduet oppe, så rundt 10 grader kan jeg tenke meg. Jeg spurte helsesøstra før vi begynte og sove med vinduet oppe, og hun sa at det ikke gjorde noen ting for babyen, spurte også om dette på sykehuset, fikk samme svar der også. Babyen er kald på fingrene, men ellers er han varm. Jeg trekker nattdrakten over fingrene hans, og det hjelper en del, bedre enn votter iallefall. Han sover i body og nattdrakt, lue og ullsokker. Også har han fleecepledd og dyne over seg. Er bestandig god og varm. Han sover veldig godt også, sover 7 timer i strekk, og han er bare 5 uker! Så sov med vinduet oppe dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå