Gå til innhold

Da har jeg og lillegutt vært en natt på sykehus ; (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele begynte med feber tirsdags kveld.

Fikk høy feber igår som fortsatte på torsdag. I løpet av disse to dagene hadde han et par episoder med frostanfall og et par ganger som han satt på fanget mitt og plutselig slo ut med armene som om han skvatt.

Dro på legevakta og de sa han bare var forkjøla, som på sett og vis er sant nok!

Så i bilen på vei hjem hadde han litt rykninger mens hans sov, mannen min gikk inn for å handle mens vi venta i bilen og da begynte plutselig gutten å rise i baksetet.

Jeg løp bak og dro han ut av bilen i frisk luft. Han rista i armer og ben, ble hvit i ansiktet, blå på leppeneog øyne rulla i hodet hans. Etterhvert begynte det også å skumme ut av munnen hans.....Så etter ca 5 min roa det seg.Da lå han bare halt slapt i fanget mitt og var umulig å gå kontakt med . Han fokuserte ikke blikket så helt tilbakestående ut der han lå. Så sovna han veldig tungt.

Vi kjørte rett til sykhuset og skjønte med en gang at det var feberkramper, men ekkelt allikevel. Der våknet han opp etter en stund og kastet opp over hele meg !

Så var han bare utslitt resten av kvelden og hadde 41 i temp!!!!!! Og den gikk ikke ned noe serlig med paracet.Måtte få acetylsalylsyre ( dispril)

Alle blodprøver og alt ble tatt så alt er vel og gutten er frisk, men det var en innmari ekkel opplevelse!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så ekkel opplevelse, håper det går bedre med lillegutt nå :-)

Skrevet

Huff, ble helt skjelven jeg. Ekkel opplevelse! Bra at det gikk godt, håper han er på bedringens vei nå da!

Skrevet

kansje det var feberkramper? har opplevd noe liknende selv, og fikk beskjed om at det var feber kramper. var visst ikke farlig, men innmari skummelt!

Skrevet

Huff så ekkelt, kjenner jeg får frysninger nedover ryggen. Hvor gammel er gutten din??

Har du fått med deg noen medisin å gi hvis det skjer igjen??

Skrevet

Oj, ja vi pratet jo her forleden om dette... Feberkrampper er immari ekkelt, vi var også innlagte ved samme alder for dette, har alltid medisinen med oss der vi er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...