Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 har fått nupper på hvert kinn, og de vil ikke forsvinne, tross mye rensing.. Noen som har et godt kjerringråd? ser ut som en fjortis snart!!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 *dytter* Dette ville vært interresant for flere..
Gjest Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Har ingen produkt-tips å komme med, vi er alle så forskjellige. Og jeg vil også anbefale deg å unngå diverse kjerringråd, de funker sjelden og gjør som regel bare vondt verre. Men vil anbefale deg å bestille deg en time med dyprens hos en hudpleieforretning. Der vil å i tillegg til behandlingen få tips om hvilke produkter som passer din hud. Dette koster som regel rundt 600,- men er vel verdt pengene. Jeg var veldig plaget med kviser for noen år siden. Hadde kviser i tillegg til veldig tørr hud. Men et par timer hos hudpleier fikset saken, i tillegg til at jeg begynte å bruke andre renseprodukter enn før. Disse er litt dyre, men veldig drøye i bruk. Jeg bruker en rensekrem fra MD som hudpeleiren anbefalte og er veldig fornøyd. Den koster 350kr pr flaske, men er utrolig drøy i bruk, jeg tror den varer ca 1/2 år. Og da bruker jeg den hver morgen og kveld. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Takk for godt tips. Innrømmer jeg har vært inne på tanken.. men "skal bare bli LITT bedre først" -tenker jeg stadig vekk.. Synes det er ekkelt å la de måtte ta hånd om meg.. Nå er jeg ikke såå ille, men det føles slik. HI
Gjest Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Skjønner hvordan du har det. Jeg hadde helt krise da jeg bestilte meg time for noen år siden. Hadde bare kviser på haka, men det var virkelig ille.... Syns det var skikkelig ekkelt. Men tro meg, de er vant til det! Renser og klemmer som bare det! Jeg tror det er det som er viktig, å få renset huden skikkelig. Den blir ikke bra uten at det blir gjort.
*Anna* Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Vanskelig å komme med ett konkret tips, men følgende kan hjelp; - Bytt renseprodukter. Kan være at de er feil for din hudtype, eller for sterke. Prøv en mild type for sensitiv hud, Clinique, Clarins og Dermatologica skal visst være gode der. - Rens mindre. Kan jo være at huden din er overstimulert. Rens kun kveld, ikke morgen. Peeling og andre masker max 1 gang i uka - Fuktighetsmaske? Sies jo at når huden blir uttørret produserer den mer talg, som fører til mer kviser.... Jeg har en deilig fuktighetsmaske fra Lumene som skal være på i 5 minutter før den tørkes av. Noen ganger har jeg bare tatt den på over natta også, kjennes ut som en litt fet fuktighetskrem. - Drikk masse vann ) Jeg hadde kviser konstant i begynnelsen av graviditeten (fem til uke 15-16), men nå ser det heldigvis ut til å ha gitt seg. Kanskje det bare må gå over av seg selv?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Takk for mange tips! Jeg skal prøve noe av det dere sier. En ting er jeg dårlig på.. -Å drikke nok vann! De produktene jeg har nå er Bioterm og Vicky.. De er kanskje ikke så bra likevel? HI
Gjest Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 Greia er jo den: Produktene kan sikkert være bra, men ikke nødvendigvis for alle. Det at du har nuppete hud, er du sikker på at det er tilfylte porer som forårsaker det? Ikke at huden er tørr? Selv hadde jeg tørr hud med kviser. De fleste produktene mot kviser virker også uttørkende på huden, og de fleste produktene for tørr hud er fete slik at de bare gjør kviseproblemet verre. Derfor trengte jeg en hudpleier til å velge for meg, om du forstår? Jeg bruker også kremer fra Vichy, men rens fra MD.
tina 79:) Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Jeg sliter også med mye kviser om dagen, og grunnen til det er at huden min er helt uttørket. Mye fordi jeg ikke får i meg riktig mat og nok vann, og i tillegg er vinteren på vei, noe som gjør at huden blir enda tørrere. Det er en vanlig feil å tenke at huden må være uren og feit når det kommer kviser, men kviseplagene er minst like store for de med tørr hud, og da er det ekstra viktig at man har riktige produkter til huden. Skriver derfor under på et av forslagene over her med å ta seg en tur til hudpleier. Vi drikker jo ikke vin om dagen, så da er vi jo billige i drift! Deilig både for kropp og sjel å unne seg selv en time med pleie. Anbefales på det sterkeste!!! Jeg skal til hudpleier neste uke
Elllis Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 jeg har prøvd masse av forkjellige kviseprodukter og det eneste som virkelig hjelper er MD formulations, produkter med salisylsyre (??) tror jeg det heter hjelper også noe. Loreal har et produkt, husker ikke hva det heter, som inneholder sistnevnte.
tina 79:) Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 Man skal ikke bruke så sterke produkter på huden hvis den er tørr. Det gjør det bare værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå