Gjest Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Han er 5 uker og har i de siste dagene fått mer og mer utslett, mest i annsiktet. Tror det er sånn hormonutslett. Nå ser han hel jævelig ut. Ser direkte vondt ut.....er det noe jeg kan gjøre med det?
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Nei det skal du bare la være fred. Gutten min hadde også dette i den alderen. Han så ut som ei kjøttkake i 1-2 mnd... Så gikk det over av seg selv. Må ikke klemme eller klore på de, da kan babyen få arr.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 du kan jo trøste deg med at det ikke er vondt for han :-)
## :D ## Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Jeg fikk et tips på hs om å smøre litt morsmelk på et par ganger om dagen. Min hadde ikke mye, men ble borte ganske fort etter jeg hadde litt mm på.
Gla-mor Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Synes det hjalp litt med å smøre morsmelk på, virker visst desinfiserende. Men det forsvinner fort og om noen uker er det over.
R1972 Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Begge mine har også hatt dette, tror faktisk de fleste får det. Jeg har etter anbefaling fra helsesøster og en legevenn smurt mine barn med en litt fet krem. Dette fordi de ikke skal klø seg selv dersom de kaskje er litt tørr i huden fra før av. Litt olje i badevannet hjelper også godt. En super krem som er å anbefale til alt fra bleieutslett, smokkeutslett, hormon utslett er A-derma dermalibourn for irritert hud. Bruker den ikke daglig men finner den fram når en av ungene et tørre eller såre i huden.
Marge Simpsons Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 Min lille hadde no utslett som jeg liksom ikke fikk bort, helt til jeg forstod at det var varmeutslett hehe. Litt mindre klær på så ble det fort bedre. Er ikke alltid like lett hehe.
Gjest Skrevet 11. november 2006 #9 Skrevet 11. november 2006 Jeg brukte Aderma krem på som er kjøpt på apoteket, og det forsvant etter 2 dager. Vet det er flere som har prøvd denne med positivt resultat.
belli72 Skrevet 11. november 2006 #10 Skrevet 11. november 2006 Min eldste hadde masse! Det var det værste både helsesøster og barnelegen hadde sett! Han så ut som en fjortis full av kviser. Stakkars! Det gikk over, men det tok litt tid, husker ikke hvor lenge. Trøst deg med at babyen ikke plages av det (iallfall ble ikke gutten min plaget). Lykke til!
Minesmå:)+en til! Skrevet 11. november 2006 #11 Skrevet 11. november 2006 MIn gutt ser også helt forferdelig ut! Masse utslett! Har også fått på d ene øre...hmm...vet ikke hva d kommer av,, men HS tror d er fordi han ligge mye på den ene siden...
gærne ko Skrevet 11. november 2006 #12 Skrevet 11. november 2006 Sånn hadde min sønn det og, veldig masse melkeutslett med betennelse i. Turte nesten ikkje ta han med ut blant folk... Fikk råd fra lege om å smøre med Brulidine krem, som er en antiseptisk salve. Og etter bare en dag var utslettet masse bedre. I alle fall ikkje betent, sjølv om det tok fleire veker før det forsvann heilt.
Fiskestang Skrevet 11. november 2006 #13 Skrevet 11. november 2006 Ikke vitsi å ta på noe. Det er hormoner som blir skilt ut i melken. Tror det er ytterst få babyer som ikke får det. Hun her så helt forferdelig ut. Men det forsvinner igjen, like fort som det kom. Barnet plages ikke av det. Helt ufarlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå