mamma og my Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 har nettopp fått vite at en bekjent av meg har mistet babyen sin i uke 22. Det er bare helt utrolig trist, skjærer i hjertet å høre om. Hun har hatt komplikasjoner i svangerskapet, så de hadde nok forberedt seg på det verste flere ganger. Men- dette er ikke en svært nær venn av meg, men jeg ønsker likevel å vise at jeg bryr meg. Litt mer enn å bare sende blomster, hvis dere skjønner. tror de har mange som tar vare på dem. Har noen råd/tips om hva jeg kan gjøre? En annen ting er at jeg har en liten baby selv. Tror dere det kan være vanskelig for henne akkurat nå- at babyen min minner henne om den hun har mistet? Takker for svar
BettyBoob Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Jeg ville i din situasjon bare vist og sagt til venninnen din at du er der for henne hvis hun vil snakke, spør henne om det er greit at du tar med babyen din på besøk o.l. Spør om det er noe praktisk i hjemmet hun trenger hjelp til, er ikke lett å vaske hus, klær o.l når man går gjennom en krise. Ofte er de de små tingene som teller.... Uansett, håper på bedre lykke til venninnen din hvis hun skulle bli gravid igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Jeg tror jeg ville ventet litt med å ta med baby på besøk. Kanskje dra en tur alene først, mens mannen din passer den lille.(men ring/meld og spør om det passer først!) Da vil hun kanskje si litt om hvordan hun føler det iforhold til det med at du har baby og hun akkurat har mistet. En ting som ihvertfall jeg satt stor pris på var at folk kom med middag til oss. Det er ikke lett å få i seg mat etter noe sånt, og iallefall ikke å LAGE mat. Lag en god gryte eller noe, og stikk innom med den! Kanskje du ikke behøver å være lenger enn 5-10 minutter, og heller si at dersom hun vil så kunne du tenke deg å komme bort en gang! Tror det er viktig å gi henne tide og space.. Vi er ulike. Noen syns det er godt å ha folk rundt seg, selv om det ikke er så nære venner, andre (som meg) vil bare ha litt pause i fra omverdenen, og kommer tilbake når man er klar! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå