Gå til innhold

hei dere som hadde termin 7. november

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå 3 dager over termindato. er det bare jeg som ikke har født av oss 7. novemberdamer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å neida du er nok ikke alene :) sitter her hjemme jjeg også uten en eneste antydning til at noe skjjer snart. Har mensmurringer nå og da og nedpress men thats it. Begynner å bli utolmodig nå, nå vil jeg at den lille skal komme ut.

Hvordan går det med deg da?

Skrevet

joda, jeg har det egentlig greit. prøver å finne på noe hver dag. har ikke noen plager egentlig. litt stivere i bekkenet. har litt murringer innimellom, men det går fort over. alt er klart her hjemme så det er ikke så mye å gjøre. prøver å kose meg litt med et bad og ordne meg litt på håret og sånn. er selvfølgelig veeeldig klar for fødsel nå, men det er litt skummelt at det kan skje når som helst også. ønsker deg masse lykke til.

Skrevet

Ja jeg synes også det er litt skummelt, dette er min første så jeg vet ikke helt hva det er jeg går til og det skremmer meg. Er dette også din første? Jeg er egentlig ikke så lei av å gå gravid, men ønsker nusket ut slik at jeg slipper å ha ansvaret for den i magen lengre, er så spent på om h*n er frisk og slikt.

Skal prøve å gå meg en liten tur etterpå jeg og se om det hjelper ellers så prøver jeg også å gjøre litt hjemme. Fordelen med å gå over termin er akkurat det at da får en gjort litt ekstra hjemme. Ellers er det godt å høre at du har det på samme måten så føler jeg meg ikke så alene. Vi må oppdatere hverandre og holde motet oppe.

Ønsker deg masse lykke til jeg også.

Skrevet

ja, det er min første også. jeg lurer også på om alt er bra. følger veeldig med på bevegelsene om dagen. jeg har også tenkt meg en tur ut i dag. samboer har fri i dag, men han har dratt ut på fisketur med en kamerat så han har jeg ikke sett i dag. skulle ikke bli lenge ute, men det har snart gått 4 timer. han jobber mye om dagen og i dag og i helga har han fri. vil gjerne være litt sammen med han. men han får fiske seg ferdig nå før babyen kommer. det er forressten en gutt, og han skal hete Jakob. ja, hold motet oppe og så holder jeg deg oppdatert.

Skrevet

Samboeren min er på jobb han, men jeg fikk melding fra han i stad om at vi måtte ha prosjekt fødsel i helga :) Han er mye mere utolmodig enn det jeg er nå, litt komiskt egentli. Han hadde et forslag til å starte fødselen og det var å gå i trapper.....høres slitsomt ut det da men. Sikkert godt for samboeren din å gjøre noe annet på dagene nå som han har fri også, for han tenker sikkert veldig på fødselen og da må det være godt med litt avkobling.

Hvor gammel er du? Jeg er 29 år og samboeren min er 30. Vi bor i Trondheim. Virker som om det er bare jeg og du igjen nå av oss med termin 7. november.

Vi vet ikke hvilkket kjønn det er, de kunne ikke se det på ultralyden. Så vi venter på Marte eller Martin vi :)

Skrevet

han kom hjem nå. ikke noe fisk da. jeg er 25 og han er 29. vi bor i Halden. jeg så noen flere som var 3 dager over inne på en annen link. så vi er nok noen fler.

Skrevet

Hei hei!

Jeg hadde også termin den 07.11.06... Men har ikke født ennå.

Ting begynner så smått å skje her tror jeg.. I går gikk slimproppen... Er klar over at det kan ta en stund fra den går og til fødselen starter, men det er nå hvertfall et tegn...

I natt og på morgenen hadde jeg sterke og vonde kynnere. De kom ikke helt regelmessig, men fy søren så vonde de var (har hatt "smertefrie" kynnere store deler av svangerskapet).

Da jeg var på do ca kl 5.30, kom det både friskt og brunt blod på papiret. Og ettersom det kom endel (jeg følte at det kom endel hvertfall), tok jeg kontakt med føden. Der forklarte de at det mest sannsynlig var en tegningsblødning.

De ønsket at jeg kom dit for å ta en CTG. Som sagt så gjort. Alt sto bra til inni magen, jeg har ca 1cm åpning, men er ikke helt "moden" ennå, så jeg blei ikke innlagt.

Utover dagen har de vonde kynnerne nesten gitt seg, men det kommer noen tak underveis.. Bare de kunne kommet regelmessig altså!!!

I går startet de da jeg la meg på kvelden. Det er jå å håpe på at de gjør det i kveld også.. Kanskje det kommer en baby snart. Er sååå spent på å møte den lille som bor inni magen min nå!!

Vi får holde hverandre oppdatert så godt vi kan i dagene fremover! Snart er det vår tur!!!

Ønsker dere masse lykke til!! :)

Skrevet

Hei.

Jeg hadde også termin 7. november, men jeg går her med stor mage fortsatt.

Har hatt en del vonde murringer i ryggen i det siste, og sliproppen har gått nesten daglig i noen uker.

Var hos jordmor i dag, og hun undersøkte meg nedentil, har nesten 2cm åpning, men livmorhalsen er fortsatt rundt 1- 1 1/2cm, så det kan fortsatt gå noen dager til jenta vår kommer.

Har i dag hatt en del blodig slim, jeg tror det enten kommer av undersøkelsen tidligere i dag, eller så er det endelig slutten på slimproppen, jeg vet ikke hvilke farge den skal ha på slutten, friskt rødt blod eller brunt?

Er vårt første barn, og alt er nytt og spennende.

Synd jeg ikke fødte tidligere i uken. Hadde nemlig besøk av moren min fra søndag til torsdag, men vesla ville ikke ut å hilse på mormor.

De bor 60 mil unna, så det er ikke sikkert de kan komme tilbake med det første, men vi skal oppover i julen i hvertfall.

Som dere skjønner, skal vi få ei lita jente, vi har bestemt at hun skal hete Ina, så alt er klart, det er bare for henne å komme.

Men må jo innrømme at jeg gruer meg litt fødselen også.

Lykke til alle sammen

Skrevet

Å nei, ingen action i natt heller :( vurderer å prøve noen triks nå, har dere noe å anbefale?

Så det var flere av oss allikevel ja, det er jo litt oppmuntrende det også :)

Skrevet

Ikke skjedd noe her heller det siste døgnet.

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig sliten nå, for ikke å snakke om hormonell, går nesten bare med klumpen i halsen og gråter for ingenting i dag. Skikkelig surt.

Er lei nå altså

Skrevet

Se hva jeg fant på internett da....haha... har ikke prøvd det, men tenkte kanskje noen av dere andre ville prøve det for å se om det virker....haha..

Rikshospitalets sexoppskrift for å sette igang en fødsel.

Dette virker ikke alltid, men gir den beste måten å starte fødselen på en naturlig måte.

Ligg på ryggen med hodet og skuldrene godt støttet opp av så mange puter som du synes er behagelig. Partneren skal stå på kne med ansiktet mot deg mellom beina dine. Løft det ene benet så foten hviler på hans skulder. Gjør det samme med det andre benet. Selv om denne stillingen ikke er behagelig gjør den det mulig for penis å trenge så langt inn at penishodet berører livmormunnen.

Det er ikke nødvendig at du får orgasme, men en orgasme kan starte sammentrekninger som senere danner det rytmiske mønsteret for de tidlige veene.

Nå han har hatt sædavgang bør han bli inne i deg i ca 5 min., og du skal ligge i samme stilling med bena høyt i 10-15 min så livmorhalsen blir badet i sæd. Det er også viktig å stimulere brystvortene med hendene eller tungen, dette kan gi virkning også uten samleie. Ca 20 min med stimulering avbrutt av andre former for kjærtegn passer de fleste kvinner.

Etterpå: slapp av og døs gjerne litt. Selv om du ikke har startet sammentrekningene i livmormusklene, har du ganske sikkert hjulpet livmormunnen til å åpne seg raskere.

Fødselsfremkallende pizza #1.

Pizzadeig:

9 dl hvetemel

1 pk gjær (tørr/fersk)

1 ts salt

3 ss olivenolje

3 dl vann

---

La deigen heve ca. 30 min.

Pizzafyll:

2 ss margarin

1 stor løk

500g kjøttdeig

1 boks tomater + 2-3 ss tomatpurè eller

1 boks tomatpurè

2-3 hvitløksfedd

1-2 ts malt muskat

1 ts salt

½ ts pepper

½ ts oregano

½ ts basilikum

ca. 2 dl vann

ost

---

Stekes på 225oC i ca.20 min til deigen er gulbrun og sprø, og osten begynner å smelte og få farge.

Fødselsfremkallende pizza #2.

Pizzadeig:

3 dl vann

3ss olje

1 pk gjær

1ts salt

ca 500g hvetemel

---

Varm vann og olje til 37 grader,

og bland sammen med resten av

ingrediensene.

Kna deigen godt, og hev til

dobbel størrelse.

Pizzafyll:

4-500g kjøttdeig

4 fed hvitløk (ingen hvitløk - ingen fødsel!)

salt

pepper

chilipulver

1 glass Verona eller Napoli tomatsaus (ikke nødvendig å bruke hele glasset)

1 boks sjampinjong

1 rød paprika (eller en halv rød og en halv gul)

oregano

revet jarlsbergost

---

Press hvitløken og brun kjøttdeig sammen med hvitløk, salt, pepper og godt med chilipulver.

Kjevle ut deigen til et rektangel, og legg den i langpannen. La den etterheve noen minutter. Forstekes i ca.5 min. på 225oC. Ha på fyll, og la pizzaen steke videre på 225oC i ca.20 min.

Diverse tips.

Bitter lemon.

Hoppe tau.

Vaske vinduer/trapper/gulv.

Et glass vin.

Biola.

Mini-klyx.

Lakserolje.

Skrevet

Hadde sikkert vært greit å prøve en fødepizza, men jeg som ellers er så glad i hvitløk, klarer ikke smaken eller lukten nå som jeg er gravid, da bare kaster jeg opp, og sterkt krydder.... halsbrann.

Synes ikke det er verd å gå rundt med halsbrann hvis det viser seg at pizzaen ikke funker.

Er skikkelig skuffa i dag, la meg med skikkelig mage og ryggverk i går kveld og hadde vondt helt frem til kl 4-5 da forsvant det like plutselig som det kom, og jeg som håpet at det endelig var noe på gang:(

Denne ungen vil ikke ut.

Hvordan har dere andre det?

Noen som har født i løpet av natten?

Skrevet

Ja ikke sant, har ikke helt trua på metodene jeg da så jeg gidder ikke prøve selv om at pizza er det beste jeg vet for tiden :)

Prøvde å gå i trapper i går jeg da, kjennte litt mere stikkinger i underlivet etter det men thats it. Jeg har vært utrolig tolmodig å hatt et fantastisk bra svangerskap, men nå begynner jeg å bli skikkeli lei. Min unge vil heller ikke ut.....KOM UT!!!!!!!!! Samboeren sier at det sikkert er en reddhare vi får siden den ikke tørr å komme ut.

Prøvde forresten sex også i går, rart å ha sex bare for sexen sin skyld. Har egentli ikke noe lyst på sexx jeg skjønner dere, men en må jo prøve det som prøves kan, værtfall det de jeg kjenner sier har virket på dem...haha...men men det hjalp heller ikke. Vet ikke hva annet å gjøre jeg nå. Dette går jo på psyken løs, hele går satt jeg her med gråten i halsen, jeg vil ha dette overstått nå.

Begynner å få angst for at de må sette igang fødselen på meg jeg nå for det har jeg ikke noe lyst til. Har hørt at det blir en tøffere fødsel da.

Men det er vel slik at det er helt vanlig å gå over når en er førstegangs, det er bare det at jeg tenkte dden lille skulle komme i helgen i det minste. Næi å næi hva skal vi gjøre? Dette er jo helt tragiskt begynner å bli.....

Skrevet

Fortsatt noen igjen her inne, eller er det bare meg?

07.11.06 og på overtid!!: forstår godt hva du mener, gikk rundt med klump i halsen og gråt nesten hele lørdag.

Vil så gjerne at fødselen skal komme igang så jeg blir ferdig med å gå rundt å grue meg. Vet at når man først er midt oppe i det, så skal jeg nok takle det, men det er denne ventingen som er helt forferdelig.

Skrevet

Ja jeg har det på akkurat samme måte og det hjelper ikke akkurat på at samboeren min også går å venter spennt og er utolmodig.....fatter ikke at det går an jeg, jeg som var helt sikker på at innen helgen var over så hadde jeg født.

Føler det akkurat slik som deg angående fødselen, nå vil jeg bare ha det overstått. Gruer meg veldig, men vet at jeg er sterk nok til å takle smerten.

Hvor bor du forresten? Jeg bor i Trondheim.

Har forresten svart deg angående at det renner...har det på akkurat samme måte der også vi. Fatter ikke hva det skal være. De sier fostervannet lukter vondt da å av meg lukter det ingenting. Men det lukter jo ikke urin heller så hva kan det da være???

sukk......detd er ikke så lett å gå på overtid!!!!

Skrevet

Jeg bor i Drammen.

Hver dag jeg står opp så tenker jeg at "i dag er dagen" eller hver kveld jeg legger meg tenker jeg "i morgen skjer det nok" men den gang ei.

Sambo sier at jeg går rundt å tenker for mye på det, og at det stopper opp alt som kan ha med fødsel å gjøre...hehehe. Vet han venter like ivrig, men det er ikke han som kjenner det fysisk og psykisk på kroppen.

Vil bare at jenta vår skal komme så jeg kan begynne å trille og bli mer aktiv.

Er så mange som tenker på oss og lurer, og det er jo koselig, men kjenner at jeg nå nesten ikke orker svare telefonen når den ringer, for alle lurer på om jeg ikke har tenkt å føde snart.

Jo, skulle gjerne gjort det jeg, men det er ikke opp til meg desverre.

De får jo melding når hun har kommet, trenger ikke ringe hver dag å høre om det har skjedd noe vel???

Håper bare at jeg slipper å bli satt igjen, men da må hun komme innen 21. nov.

Ser at du har problemer med lekasje også, da satser jeg på at det er noe som er normalt når vi har kommet så langt som oss.

Lykke til hos legen da:)

Skrevet

hei alle sammen. ikke fått noe barn jeg heller enda. 6 dager over termin. håpet på helga jeg også. var hos jordmor i stad og hun undersøkte meg. ikke moden!!! det var en hard dom syns jeg. fikk time til kontroll til torsdag. ønsker ikke å bli satt igang. jeg har ikke merket noe til verken renning eller slimpropp. har prøvd det aller meste vi også. skogtur og sex og baking og vasking. får mye telefoner jeg også. har ingen plager men kunne tenke meg å få han i armene snart.

Skrevet

Så kjipt da mor til prins.

Kan ikke være noe gøy å få den beskjeden fra jordmor.

Jeg har i hvertfall forkortet og åpnen livmorhals og nesten 2cm åpning, så jeg vet i hvertfall at ting er i gang.

Men sånt kan jo skje fort også da, plutselig en dag så kommer alt av slimpropp og modning tenker jeg.

Det er jo så forskjellig fra person til person.

Krysser fingrene for deg.

Vet jo hvordan det er å gå rundt å vente.

Er jo litt spennede også da, men nå begynner det å bli mer frustrerende egentlig.

Skrevet

det var visst forkortet oppi der og veldig mykt, så det var positivt. men ellers var det lukket. hun trodde ikke det ble noen fødsel med det første. visst ikke vannet gikk da. har en del fostervann så det er rimelig bra trykk inni der.

Skrevet

For noe dritt asså, sjefen min ringte meg i sta å lurte på hvordan det gikk. Kosli at de bryr seg, men det hjelper ikke akkurat på nei at alle ringer å maser. Lurer på hva legen sier jeg når jeg skal dit kvart på to...har ikke vært snakk om hverken modningsakupunktur eller stripping til meg som flere har snakket om inne på bim. Også har jeg planer om å ringe føden, men jeg skal høre hva legen har å si om saken først.

KOM UT LILLE VENNN, KOOOOOOOM UUUUUUUUUTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

sjefen min hilste nesten ikke ho da jeg gikk rett på ho i byen her om dagen. kunne jo ha sakt et par ord i alle fall. så ringe meg det tror jeg ikke ho gjør. helsevesenet vet du. der må man klare seg selv.

Skrevet

Uff nei, det var ikke akkurat så mye trøst å få hos legen. Skal jeg få komme på føden til sjekk så må jjeg nok ringe selv. Det var ikke noe grunn til det mente legen. Kanskje det ikke er noen vits i å ringe føden heller da??!! Alt sto bra til med den lille hvertfall.

Men legen hadde hørt at det kankje skulle hjelpe å ligge med bena høyt oppetter veggen så da skal jeg prøve det i kveld :)

Håper det går litt bedre med dere andre enn det gjør med meg i dag. Får ikke gjort noe hjemme heller, sitter helt paralysert å venter bare nesten jeg...uffameg det blir laaaaange dager.

Skrevet

jeg synes fryktelig syndt på meg selv i dag. har snufsa og gråte litt siden jeg kom hjem fra JM i stad. nå kommer snart samboer hjem så da blir det kanskje litt bedre. hormonene sitter løst i dag. og ikke bør jeg vente på noen fødsel heller. det kunne jo ta litt tid sa JM. jeg skal i alle fall ut og gå i kveld og så skal jeg ha sex. også kanskje jeg skulle prøve å ligge med beina opp etter veggen. he he. lykke til alle sammen. vi går visst over alle vi med termin i begynnelsen av november.

Skrevet

Ja stakkars deg, litt av en beskjed å få fra jm når en er drit lei. Da er jeg egentli glad jeg ikke vet noe som helst. Du kan trøste deg med at jeg har ingen som helst tegn til at noe er på gang, ikke noe slimpropp, rier eller blødning :(

Skal ut å gå jeg også senere i dag, må komme meg litt ut om dagene for hvis ikke så blir jeg bare enda mere deprimert.

Vi får fortsette å få ut litt desperasjon her inne på bim, godt at vi er flere hvertfall. Lykke til om noe skulle skje, det kan jo skje bare sånn plutselig å vettu.

Tenker på dere alle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...