Gå til innhold

Til info, tørre øyne kan være vanlig under graviditet

Anbefalte innlegg

Hei! Kommer akkurat tilbake fra optiker nå, da jeg for en ukes tid siden byttet linser, i og med at jeg så så dårlig på den ene linsen (dannet seg mye belegg) og han anbefalte å gå over til dagslinser (brukte 14 dagers tidligere). I dag var jeg på etterkontroll for å se om alt var fint, og det var det. Har bare hatt et par dager som jeg synes at synet har vært litt uklart, spesielt når jeg ser på PC-skjermen og leser. Jeg nevnte for ham at jeg var gravid, og om dette kunne ha noe å si (fikk tips av en annen på BIM tidligere om at man kunne få mer tørre øyne under en graviditet). Han sa at der lå svaret! At man helt fra man er blitt gravid og til man er ferdig å amme kan ha varierende syn på grunn av tørre slimhinner, og det var ikke unormalt at dette skjedde bare på det ene øyet. Han anbefalte da å bruke litt øyedråper de dagene øynene virket tørre, så ville det rette seg. Han syntes det var fint at jeg hadde lest dette, og sa at de selv var forsiktig med å spørre kundene om de var gravide, da det kunne virke litt ufint...

Så, bare et lite tips til andre som går rundt og plages over tørre øyne. Det kan ha sin naturlige forklaring!

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...