Gå til innhold

Opp/ned eller ei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 10.12 og småen ligger fortsatt med stumpen ned. Har hatt raske fødsler hvor det aldri har blitt tid til smertelindring (epidural). Nå skal jeg vurderes for utvendig snuing i neste uke. Egentlig er jeg kommet i det vanskelige hjørnet. Jeg vil IKKE føde i seteleie og jeg vil IKKE at de skal prøve på noen utvendig snuing. Jeg føler meg som ei skikkelig pyse nå:) Vil ikke ha KS heller!!

Er det noen som har noen trøstens ord, eller gode råd/erfaringer å dele med meg?

Håper på at han snur seg selv, det er jo kun 3 av hundre som kommer med stumpen først:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe erfaren på området, men min lille ligger også "feil" vei (etter min mening da)....

Han ligger på tvers med hodet oppe ved mitt høyre ribbein og rompa nederst ved min venstre hoft.

Jeg skal også inn til vurdering på mandag... Oppdater meg når du har vært da...

Vil nemlig ingen av delene jeg heller!!! Dessuten er jeg førstegangs...

Skrevet

Når er det ungen bør snu seg, egentlig? Fikk beskjed om at h*n lå på skrå på forrige kontroll. Jeg tror hodet ligger ned mot venstre hoft, for jeg får ganske mange spark i høyre ribbein (noen ganger i høyre side) Er i uke 34.

Skrevet

Hos meg har junior har ligget "feil" veg i flere uker. Har lest at hos førstegangsfødende ligger barnet "rett" veg og hodet fester seg tidligere enn hos fleregangsfødende.

Akkurat når barnet bør snu seg er jeg jammen ikke sikker på. De kan vel i prinsippet snu seg helt frem til termin/fødsel.

Kopierte dette fra Lommelegen:

Fosterets leie blir vurdert fra uke 36. På dette tidspunktet vil funn(hodeleie/seteleie/tverrleie) ha konsekvenser for videre oppfølging. Dersom det er mistanke om avvikende leie, vil du bli henvist til ultralydundersøkelse.

Skrevet

til opmuntring kan jeg si at jeg hadde setefødsel med min første, og det gikk veldig greit! Du har jo født før, så det går nok bra for deg også.

Jeg er egentlig forberedt på setefødsel denne gangen også, har man først født i seteleie er det visst stor sjanse for at det blir det neste gang også. Men er i uke 30 nå og kjenner foreløpig mest spark oppover - så kanskje det ikke blir "rompetroll" på meg allikevel...

Ville heller valgt setefødsel enn keisersnitt, hvis jeg var deg, men nå kan det jo hende at småtten snur seg sjøl da...

lykke til uansett!

Skrevet

Skjønner at det er et dilemma for dere som har barn i sete... Men ang, keisersnitt. Det er en operasjon. Mange, flere enn en tror får problemer etter mageoperasjoner i etterkant. Det i form av aderanser (sammenvoksninger av vev) som igjen kan fører til smerter og i verste fall nye operasjoner pga tarmslyng. DET er ikke morsomt. Så før dere "velger" keisersnitt, tenk over det og overvei mulighetene. Vet flere som har født barn i seteleie, ingen av dem fikk komplikasjoner etterpå og noen sydde ikke engang!

Lykke til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...