meg og jentene Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Min baby sover godt om natta, men faller vanskelig til ro på dagen. Kan gå hele dager uten noe ordentlig søvn, bare at hun små-sover noen minutter her og der. Hun blir utslitt om kvelden og sover da som en stein i 9-12 timer (avbrutt av et par amminger). Så egentlig er jeg kjempefornøyd med at alle får sove om natta, men lurer på om hun får for lite søvn? Hun er bare to måneder. (Tipset om å trille i vogna funker greit, hun sovner da, men det blir ikke så dyp søvn for hun våkner med en gang man kommer inn et sted). Akkurat som hun har vanskelig for å slappe helt av. Andre som har det sånn?
Prinsemammaen Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Gutten min sov også minimalt på dagtid da han var yngre. Ingengting funket. Han kunne sovne i vogna etter intens gråting i et kvarter, men våknet så fort det kom en høy lyd eller vogna stoppet. Han kunne sovne ved puppen men våknet alltid etter kort tid. Etter hvert endret dette seg. Han er i dag 8 måneder og har begynt å sove i senga si på dagtid, der sover han best nå. Tre dupper i løpet av dagen. Enten på en halvtime eller time hver.
Smykkemaja Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 Hei! Har det akkurat på samme måte vi oxo...sønnen min på 11 uker var kjempeflink til å klare å sove lenge på dagtid da han var nyfødt. Så fikk han kolikk. Har gått til 5 behandlinger hos kiropraktor, og har nå blitt stort sett kurert...MEN...han kan enkelte dager være sutrete fra morgen til kveld. Å ligge på armen eller å amme funker fint, og han klarer da å sovne, men så fort jeg løfter han bort våkner han kanskje etter 5-10 min... Og det sier seg jo selv at når han kun sover sånne smådupper hele dagen, blir han jo overtrøtt og det gjør jo ikke situasjonen noe bedre... Det er så utrolig frustrerende... Han sovner stort sett i 8-9 tiden på kvelden og sover til 8 neste dag, kun med 2 amminger i løpet av natten... Neon som har noen gode forslag??
Smykkemaja Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Glemte å få med at det er jo greit at han ikke sover på dagtid, men det er så slitsomt at han sutrer seg gjennom hele dagen i stedet...
megogdetretrolla Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Jeg har en på fem uker som kun sover ml åtte og tolv timer i døgnet. Ifølge hs er dette altfor lite. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få han til å sove mer. Har prøvd alle mulige triks, men han våkner som oftest etter fem ti min. Blir sutrete og overtrøtt. Har vært en behandling hos kiropraktor, håper det kan hjelpe etterhvert. Godt å høre at det ikke bare er oss som sliter med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå