Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Jeg vil gjerne høre deres erfaringer med introduksjon av grøt, vil ikke ha noen kritikk av at jeg begynner så tidlig. Jeg har ikke nok melk og vil prøve om det hjelper for å sove godt om nettene. Hvordan reagerte babyene deres på grøt? Ble avføringa annerledes? Når på døgnet ga dere den første grøten? Mageknip på noen?
Gjest Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 hun reagerte ikke på grøten. avføringa blir litt fastere. vi ga første grøten på kvelden og hun fikk ikke vondt i magen. vil du ikke stå opp om kvelden hvis det skulle bli en reaksjon med vondt i magen, kan du gi det på dagtid
Gjest Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 jeg begynte med litt maisgrøtpulver på flaska (maisvelling). Ingen magereaksjon av det. Begynte deretter med litt Havregrøt (Havre med ris og hvete fra Nestle). Ingen magereaksjon av den heller. Han liker ikke havregrøten hvis jeg ikke har frukt oppi. Begynte med Nestle sine fruttibeger med eple og mango (4mnd). Han har vært plaget av eksem i ansiktet etter at vi begynte med fast føde, men ikke hatt andre plager. Du som ammer, kommer til å merke at avføringen til babyen blir en del hardere ved innføring av fast føde. Og fargen vil variere avhengig av hva du gir (gulrøtter gir oransje avføring, banan gir svært mørk osv) Jeg begynte med litt grøt på formiddagen. Han brukte flere uker på å skjønne hvordan han skulle spise. Dyttet maten ut med tunga og skjønte ikke når han skulle gape. Mye gris!! Først nå, etter 2mnd, har vi hyggelige måltider uten for mye søling...
så var vi 4 Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Fy flate, at det går an å gi mat til ungen sin. skammes du ikke?! Nei fleiper bare, vi begynte også når Martin var 4 mnd (faktisk noen dager før). Vi startet med maisgrøt som vi tilsatte mm. Det første Martin gjorde når han fikk smake grøt var å spytte det ut og se på meg med skrekk i blikket. Andre gangen vi prøvde spiste han nesten en smakebit og så ble det bare mer og mer for hver gang, er enda på smakestadiet for jeg har ikke vektlagt denne grøtspisingen så veldig mye... Måtte nettopp gå over til havregrøt pga lite melk og den likte han bedre enn maisgrøten. Avføringa ble annerledes når han spiste mye en gang og bæsjet ikke en hel dag nesten, hs sa vi måtte ha malt ekstrakt i grøten da. Gir grøten kl 10 eller kl 14 alt etter som når han sover. Ikke noe mageknip eller sure miner. Synes det er så artig å spise grøt selv nå. Gir vann å drikke til.
Hoppetussa Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 Jenta mi er 3,5 mnd og jeg tror vi skal begynne så smått allerede nå fordi hun er så glupsk. Hvor tynn skal egentlig grøten være? Noen som kan gi meg en pekepinn?
så var vi 4 Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 ganske tynn i begynnelsen, men ikke så tynn at den kan ligne på velling. Martin likte ikke den tynne grøten.
Gjest Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 du må prøve deg fram. noen vil ha den som suppe og noen vil ha den litt tykkere
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 10. november 2006 #8 Skrevet 10. november 2006 står på pakken hvordan du skal lage den å hvor mye du skal gi første dagene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå