Gå til innhold

graviditet og prolaps i ryggen.....noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har også hatt prolaps og heller ikke blitt gravid.. Men på mine resultater fannt de ikke noe som kan ha sammenheng med at jeg ikke har blitt gravid. De såg visst slike follikkler som skal være til egg, og livmor såg bra ut, men de klarer ikke å se om eggstokkene er tette på MR.

har selv hatt prolaps i ryggen, og vet dette med sikkerhet:

hvis du er flink til å gå til behandlinger og trene hos fysio terapauten din, er du mye bedre om kort tid.

dette er enkle og ikke slitsomme øvelser, som bare skal styrke den muskulaturen du trenger for å holde ryggen i sjakk.

fortsett med dette uansett forhold, så tror jeg nok du skal klare deg fint gjennom en greaviditet.

Vet jo ikke hvor vondt har i ryggen, men vet dette av erfaring: det blir verre hos fysio, før det blir bedre. Jeg ble kjempebra etter 3-4 mnd med behandling. Fortsatte med dette i 2 år, trener fortsatt øvelsene og har ingen problemer med ryggen nå.

(jeg jobber i bhg og det går bra)

Det kommer helt ann på hva du gjør det til selv.

Legg forholdene til rette, så klarer du graviditeten :) :)

Lykke til :)

Her kommer rådet du ikke vil ha: Trene trene trene trene!!!!!!!!!!!! Det er fryktelig viktig at du går til fysio,manuellterapaut eller kiropraktor,samt gjør de øvelsene de gir deg,samt trene litt styrke på treningsstudio og være flink til å gå turer i marka,og passe på å ha gode sko,riktig holdning når du går,sitter og ligger og ikke tar for mye smertestillende!(det gjør at du ikke merker hvilke bevegelser som gjør vondt,og dermed kan du skade deg enda mer!)

KLEM fra nesten ferdig fysioterapeut .-)

Annonse

For meg var det en helt ny verden med tanke på ryggen da jeg ble gravid.

Fikk påvist prolaps juni 2003. Ble gravid i august 2003.

De første månedene var tøffe, men legen mener det skjedde en reaksjon i ryggen min da jeg var gravid som gjorde at prolapsen trakk seg tilbake. Var på MR i sommer 2006 og der er ingen prolaps der den var i 2003.

Har fått en ny prolaps i en annen virvel, men nå som vi er prøvere kan det jo hende vi får klaff på begge fronter.

Kan godt ha noe med holdningen når man er gravid også. En får lyst til å gå med rak rygg og "vise seg frem" når magen begynner å vise.

Lykke til, og vær forsiktig med deg selv.

Tren tren tren

Tusen takk for svar! setter utrolig pris på det. Håper nesten at det er en prolaps så jeg får en forklaring og ikke minst kan begynne og behandle denne ryggen min.....

akkurat nå mener legen min at jeg bare skal ta det med ro siden de ikke vet om det er prolaps eller ikke....så jeg sitter her da....og har så vondt i ryggen og det ene beinet at jeg nesten svimer av...og ikke sjans i havet til og lage baby, for det gjør kjempevondt.

Hater og være sykemeldt!

snufs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...