msom Skrevet 10. november 2006 #1 Skrevet 10. november 2006 Gutten min på 7,5 mnd har hostet litt i natt, og det er litt ekkelt synes jeg, men jeg hører ingen ulyder på brystet. Har noen råd for sånn tørrhoste? Har dere brukt noe for det?. Blir han ikke bedre går jeg til lege med ham selvsagt. Han har ikke feber, virker blid og fornøyd.
Babykilo Skrevet 10. november 2006 #2 Skrevet 10. november 2006 Min også, ham er ganske forkjøla og snørrete. Tenker det går over, jeg. Det eneste jeg bruker er nesedråper.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 10. november 2006 #3 Skrevet 10. november 2006 det finnes hostesaft han kan bruke.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #4 Skrevet 10. november 2006 Hva heter hostesafta du sikter til? Jeg har ei på 5.5 mnd som hoster en del når hun blir lagt ned..
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 10. november 2006 #5 Skrevet 10. november 2006 solvipect heter den den. for barn under 1 år. resept fri. min fikk den av legen da han va 2.5 mnd.
Gjest Skrevet 10. november 2006 #6 Skrevet 10. november 2006 Solvipect er slimløsende. Den hjelper mao ikke mot tørrhoste. Det eneste som hjelper mot tørrhoste er slike hostedempende midler med efedrin. Da må du ha resept. Det var en lang tråd om efedrin her inne for en ukes tid sidn. Efedrin inneholder visstnok bla. amfetamin. Efedrin benyttes i en del slankemidler for å redusere appetitten. Mange babyer blir litt hypre av efedrin og får søvnvansker. Etter at jeg hørte alt dette, kastet jeg efedrin-flaska i søpla!! Det beste er å ta tiden til hjelp. Tørrhoste kan vedvare i flere måneder. Får han feber og hosten endrer seg, er det på tide å gå til lege. Da kan det ha satt seg en infeksjon i brystet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå