Gå til innhold

Kan man være gravid og teste negativt?

Anbefalte innlegg

Jeg er inne i min andre syklus siden fødselen (har forstyrret med Cerazette en lang periode som gjorde at jeg ikke fikk mensen da). Forrige periode var 5,5 uker lang. Nå er det over åtte uker siden jeg hadde mensen, og ingen tegn til den.

Jeg har testet meg regelmessig siden jeg forventet å få tilbake mensen, altså i fire ukers tid, og testene er negative. Jeg har for så vidt ingen problemer med å godta at mensen bare rett og slett er uregelmessig, det ville jo ikke vært så uvanlig. Men jeg lurer likevel.

Noen innspill?

Fortsetter under...

Man kan nok teste negativt selv om man er gravid (sen hcgstigning) men etter en stund så vil man jo få positive tester, og jeg vil tro de fleste får det innen 2 uker over IKM.

Jeg gikk selv på cerazette etter fødselen og det gav meg motsatt problem av ditt; jeg fikk mensen med gjennomsnittlig (med unntak av èn syklus) 15 dagers mellomrom. Men så plutselig hadde jeg en syklus på 44 dager, så jeg tror nok at den pilla der kan "fucke" litt med systemet. Selv har jeg heldigvis fått normale, og foreløpig stabile sykluser igjen etter pilleslutt, selv om det har tatt lengre tid for å bli gravid denne gangen sammenliknet med forrige...

Jeg har også tenkt på om det er EL som har vært sen, slik at hvis jeg er gravid så er jeg ganske nettopp blitt det. Men det er jo bare spekulasjoner, jeg må vel bare vente og se - men det er så innmari kjedelig å vente!

Men det hadde vært spennende å hørt om noen her har opplevd å vært gravid men ikke testet positivt med én gang. :)

Ja!! Det kan man! Jeg er i samme situasjon nå. Er en uke og 1 dag over IKM. Tok en test i går, men den var negativ. Men jeg håper fortsatt. Med det første barnet mitt, tok det 14 dager før testen var positiv, og jeg tok MANGE før den tid... og trodde bare mensen var uregelmessig .... så jeg krysser fingrene for deg!!!! Og håper masse masse selv også!!

Godt å høre at det er flere i samme situasjon! Og veldig godt å høre at det er noen som virkelig har testet positivt først etter 14 dager over IKM.

Jeg er en uke og 2 dager over IKM. Har normalt regelmessig menstruasjon, og går til akupunktør for å bli gravid. Har hatt en del graviditetstegn som ømme pupper, press i underlivet, stikkinger og kramper. Jeg håper så inderlig at jeg er gravid!! (Har prøvd i over 3 år.)

Lykke til alle sammen!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...