Gå til innhold

Hvilke nattdrakt er best???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best med ull kanskje???

Til dere som bruker ull pysj... blir de noen gang svett???

Jeg har lammeull underlag i vognen, ville dere heller hatt den i sengen?? Det er sånn ca 15 grader på soverommet vårt.

Hun er alltid ganske kald på hendene når jeg tar henne opp, burde jeg ha på henne "votter" eller hva gjør dere???

takker for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille gutt ligger på lammeskinn både i vogna og i senga. Han har ullpysj på natta og ullbody og ullstrømpebukse på dagen når det er minusgrader. Er aldri verken kald eller svett. Men litt kald på hendene, men det er pga dårlig blodsirkulasjon. Jeg er også alltid kald på hender, og føtter.

Skrevet

Her går det hvertfall bare i ull, Oda blir klam om vi kler på henne noe annet. Vi bruker samme lammeskinn i vogna og i senga, bærer det bare over i senga når det blir kveld. Det er ikke så farlig om hun er litt kald på hendene, å ha votter på hver natt har hvertfall jeg blitt frarådet, de utforsker jo alt med hendene så de må få lov å ha "tilgang" til dem. Leste i spedbarnsboka (tror jeg det var) som vi fikk på sykehuset at anbefalt soveromstemperatur er 17-18 grader så kanskje du kan se om det hjelper å ha det litt varmere.

Skrevet

Takk for svar, veldig lurt å bruke lammeull underlaget i bodde vognen og sengen....tenkte at jeg ikke hadde råd til å kjøpe ett til (hvorfor tenkte ikke jeg på å ha det begge steder???...hehe)

Tror jeg skal se om jeg finner noen ull nattdrakter også...

Hvor får man kjøpt gode ull nattdrakter???

Skrevet

Jeg har kjøpt mine fra nøstebarn, men det finnes nok billigere alternativer.

Er super fornøyd med de jeg har. Har kjøpt de i litt stor størrelse, dermed varer de lenger.

Skrevet

Det er ganske dyrt med ullpysj, men den skal skjelden vaskes, og derfor holder det med 1 eller 2. Vi har bare kjøpt en, og bruker bomull de få gangene den er til vask...

Skrevet

ullpysj er best - da blir han ikke så klam som med bomull.

Skrevet

Ukkpysj er sikkert veldig bra. Et alternativ som er lettere å vaske er flis-pysj kjøpt på cubus. Har til og med fot og vott en kan brette ut ved behov! Et billigere alternativ (99kr) som er verdt å prøve? Frøken her har sovet i en slik på lammeskinn + dyne når det har vært kjølige netter, har funket supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...