Gå til innhold

Fødselshistorien til lille Trym-Nathaniel..

Anbefalte innlegg

Da var jeg tilbake på nett godt hjemme i god stolen med prinsen i armkroken;)

Min fødsel starta med vannavgang mandag 6 nov kl 1300.

Trodde først jeg bare tissa litt på meg,men det kom enda mere så jeg forsto at det måtte vere vannet som gikk-og det stoppet ikke der.

Ringte inn på føden og fikk beskjed om å komme meg inn om ikke så alt for lenge.

Vi venta ett par timer før vi dro avsted.

Ble tatt godt imot å skjekka av ei kjempe koselig jordmor.

Jeg hadde rier med 5 min mellomrom på hele turen inn til sykehuset,men dem stoppa da vi kom inn.

Jeg fikk velge om jeg ville vere der eller om jeg ville dra hjem på permisjon.

Jeg ville hjem,kjedelig å sitte der å vente på ting skal skje.

Om ikke fødselen var i gang av seg selv til dagen etterpå så skulle jeg bli igangsatt kl 0800.

Ingen ting skjedde den natten annet enn av vannet fosset fortsatt,riene tok seg ikke opp så vi dro inn på morgonen 7 november kl 0800.

Fikk den første modingspillen kl 0915 og skulle skjekkes om det var fremgang kl 1315,men da var det så travelt på føden at det ble utsatt 2 timer. Så jeg ble skjekka kl 1615,da var det ingen forandring kun 1-2 cm åpning.

Jeg gikk ut en tur vi spiste kinamat og kosa oss.Riene begynnte å bli sterkere så når kl var 1730 gikk vi inn igjen.

Jeg ble lagt til den maskinen som måler ri aktivitet og barnets hjerterytme. Riene ble verre og verre så de bestemte seg for å skjekke en gang til.

Da var det ikke mye forandring . Ca 2cm åpning.

Da begynnte jeg nesten å gråte,,var så lei av at det dro slik ut og ikke var no forandring. Jeg så for meg at jeg skulle gå med de sterke riene i et døgn til. mista totalt motet en stund.

Riene ble såååååååå jæææææævlig vonde at jeg ikke viste hvor jeg skulle gjøre av meg så dem gav meg noe ri dempende middel inn i hånden.

Det var heeeerlig:) fikk slappe av i 3 minutter.

De var redde de hadde stoppet helt opp,,men nei da,plutselig måtte jeg presse.

Jordmor spurte meg hva jeg drev på med-JEG MÅÅÅÅ PRESSE skrek jeg,,,Jeg sto da på gulvet vandret litt rundt.

(jeg hørte hun sa til samboeren at jeg styrte min egen fødsel)

Hun ba meg legge meg ned så hun fikk kjenne etter hvordan det sto til,,,hun ble temmelig overraska ,der var det 8 cm åpning.

Jeg fikk ikke presse å ble tildelt lystgass jeg kunne suge inn under riene..

Det var det beste under hele fødselen,,jeg var temmelig fjern etter de lange draga med lystgass..hihi:)

Jordmoren fikk nesten panikk for ingen ting var klart og hun manglet en barnepleier som kunne vere med.

Men jeg klarte jo ikke la vere å presse å skrek en gang til JEG MÅÅÅÅ PRESSE,,,,,,,,,,

hun skjekka og der var det full åpning jeg fikk presse.,5 min og 3 pressrier så var han ute:)

Morkaka kom etter 2 min og jeg fikk 2 søte pyntesting etterpå.

Det var en stund jeg bare ville dø eller bli lagt i narkose for det var såååååå vondt.

Men etter den ridempende greia så gikk det så fort at jeg fikk ikke sukk for meg en gang.

Jeg hadde planer om å ligge i badekaret,få akupunktur og evt epidural bedøvelse.men jeg fikk ikke tid til noen verdens ting.

Jeg fikk ikke en gang tid til å ta av meg kjolen som jeg hadde på meg hihi.,,,en fin pynte kjole fødte jeg i:)

Fra 3 cm åpning kl 1900 til han var ute tok nøyaktig 1 time 25 minutt.

Lille Trym-Nathaniel var 2890g,48cm og 34 rundt hodet.

Bare sååå nydelig er han:)

Jeg var oppe etter 10 min,dysja,spiste og gikk utforbi for å få litt luft.

De var nok temmelig overaska over hvor god formen min var.

Jordmoren bestillte meg til min neste fødsel,,,dette var gøy sa hun.

Jeg kunne aldri fått en bedre jordmor eller barnepleier,,de var kjempe kjekke :)

Det var den samme jordmoren som tok imot meg når jeg var inne da vannet gikk.

Hun hadde ikke trodd jeg skulle føde på hennes vakt,,men han kom 2 timer før hun slutta.;)

Fødselen gikk kjempe fort,,men den var skikkelig vond.

Samboeren var og helt topp under hele fødselen,,kjempe flink til å gi meg lystgassen å tørke med kald klut:)

Jeg fikk mast meg til å ligge på barselhotellet til tross for tidlig vannavgang.

Det var bare såååå deilig å ligge der inne i fred å ro.

Men der fikk jeg ikke vere lengre enn til kl 12 onsdag.

Vi lå der 1 natt pga fare for gulsot.

Trym Nathaniel er tro kopi av faren sin og verdens nydeligste lille gutt.

Er så glad det er overstått og at jeg kan få kose meg med han i gooood tid før jul:)

Vi fikk komme hjem i går tidlig.Jeg var så lei av å vere på sykehuset.

Hansuger kjempe fint og har ikke gått ned mere enn 100g siden fødselen.

ønsker alle dere andre og lykke til i tiden fremover,,,det kan nemlig skje dere og når som helst:)

klem fra barn (LENGE) før jul;)

Fortsetter under...

For en herlig fødselshistorie du har!! Smiler her jeg sitter....Kos deg masse med det lille nurket..

- og det med grammene trenger du ikke tenke på... det kommer etterhvert.. de fleste tror at de har gått ned noen kg med en gang barnet er ute, men slik er det ofte ikke...

God klem til deg og prinsen!!!!

Jeg mente at lille gutt har ikke tatt av seg mere enn 100 gram etter han ble født.

De var så urolige for at han skulle gå for mye ned i vekt ettersom han var under 3 kg da han ble født.

På meg så datt det av 8-9 kg.

Har fortsatt 10-12 kg igjen hihi,,,de forsvinner nok en gang de og;)

Annonse

Gratulerer så mye med gutten din! Kjempekoselig å lese fødselshistorien!

Du får sende over fødestøvet du har til overs, tar imot med stooor takk! Er så lei av å vente nå. Enda 4 uker igjen... Men jeg vil ha nå! Spesielt når man leser om fødsel i desemberklubben.

Lykke til videre!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...