Gå til innhold

Vi må ha større bil !!!

Anita65

Anbefalte innlegg

Nå er vi kommet i den situasjonen at vi må ha en større bil, en med minst 6 seter...Vi kjøpte oss en crv tidligere i år, og det er den beste bila vi har hatt, supert med 4-hjulstrekk ! Vet ikke helt hvordan vi gjør det, om vi bytter denne eller den andre bila, men jeg vil jo helst ha crv. Uansett, vi må ha en bil med 6 eller 7 seter, med 4- hjulstrekk helst. Er det noen som har råd ?

Fortsetter under...

Vi har kjøpt Toyota Landcruiser. Den er helt fantastisk å kjøre, 8 seter. Vi kjøpte vår noen år gammel, og det er jo en dyr bil, men her kan man styre mye etter hvor gammel bilen er. Bilen kjører på disel og har automat, og kan absolutt anbefales.

Vi hadde tidligere Mercedes ML med 7 seter. Det er også en meget bra bil, som absolutt kan anbefales. Den vi hadde gikk på bensin, og var noe dyrere i drift enn Toyotaen - men selvsagt noe billigere i innkjøp.

Man tror gjerne at disse bilene er vanskelige å parkere osv. Men tilfelle er at når du kommer så høyt opp, og har de fantastske speilene som disse bilene har er de lettere å parkere enn mindre biler. Dessuten er de veldig trygge med hensyn på ulykker osv.

Begge bilene er 4x4, og bil tilsvarende landcruisern brukte vi til å krysse mindre elver på Island (uten bruer), så de tåler en støyt!

Ja, den landcruisern hørtes grei ut. Var ikke klar over at den fantes i 8 seter. Mannen min liker den bila. Jeg syns også det er greit å komme høyt opp, det gjør vi jo med crv også, men deres bil er vel enda høyere. De er jo kjempedyre, hva står de i ved ca 5-6 år gammel ?

Hei

Har spurt mannen min, han sier fra 300.000 til 450.000 avhengig av km stand og ekstrautstyr. Du kan sjekke på www.mobile.de (Tyskland) eller www.finn.no. For de tyske bilene gjelder det å finne biler hvor MVA kan trekkes fra. Vi kjøpte ML'en fra Tyskland men endte opp med å kjøpe Landcruiseren brukt i Norge. Euro'en var så dyr forrige måned så det lønte seg ikke. Euroen har blitt noe redusert nå. Mannen min er også helt frelst på Landcruiser. Jeg må si at jeg kjønner hvorfor. Det er den beste bilen jeg har kjørt :-) (ikke det at jeg har kjørt så mange biler:-))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...