Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos helsesøster i går, og sa til henne at jeg lar jenta mi sovne i fanget mitt, framfor å skrike seg i søvn. Bare gjør det du, sa hun, det er så viktig at hun er trygg(hun er 3,5 mnd) nå. Hadde nesten forventet andre råd jeg... Det var jammen en lettelse å høre fra fagpersonell!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fins noen hs som vet hva di snakker om ja =0)

er mye bedre å kose til man sovner.gjøres her også,rett som det er.

har blitt bra irritert hvis hun hadde sagt noe annet ja,hehe.

Skrevet

De fleste helsesøstre anbefaler nok å holde babyen på fanget i stedet for å la den skrike i en seng alene, heldigvis:-)

Skrevet

Jeg har dessverre lest og hørt så mye om skrikemetoden...

Skrevet

Åh, så fint da!

Da lillegutt var 4 måneder, fikk jeg beskjed fra hs om at eneste jeg kunne gjøre var å la han skrike seg i søvn!!

Tok heldigvis ikke det rådet, det ordnet seg med søvnen hans 3 måneder senere.

Skrevet

Jenta mi har blitt tryggere og tryggere, det er for eksempel ikke noe problem å legge henne på kvelden, så jeg tror også at det går til av seg selv, hvis ikke får jeg "ta opp kampen" seinere, da hun er eldre og tryggere!

Skrevet

min gutt vil ikke bli holdt hvis han er trøtt og grinete.det virker som han trenger litt tid for seg selv i senga.nå er han enkel å legge om kvelden.er nå 9 mnd.tidligere lot vi han grine litt.gikk abre inn og snakket med han og ga han smokken.det funket bra for oss

Skrevet

Det er ikke farlig å la babyen skrike litt. Så lenge de har fått behovene dekket som mat og tørr bleie osv. Da vi var små, og da foreldrene våre var små skreik vi. Har ikke tatt skade av det.

Selvsagt velger alle selv hva som er best for seg og sitt barn, men valgene vi tar får konsekvenser. Babyer kan faktisk bli bortskjemt, og jeg leser ofte her om folk som klager på at babyen ikke får sove uten hjelp (trilling, byssing osv). Det pleier å være slik at de som ikke klarer å sovne selv har blitt vant til å få hjelp til å sove. Dermed vil de fortsatt med det, og det blir vanskelig å avvenne dem. Er det ikke best å ha lært dem å sovne selv fra begynnelsen?

Selv lar jeg aldri babyen min skrike uten at jeg vet med sikkerhet hvorfor han skriker. Det er som regel fordi han er overtrøtt. Da lar jeg han skrike, trøster ved å stryke litt over pannen og gi sutt. Han finner alltid søvnen selv, og sover veldig godt og lenge.

Skrevet

I mine øyne kan babyer aldri bli bortskjemte. Hvis jeg kan holde jenta mi i armene til hun sovner selv, gjør jeg det med glede. Det er ikke snakk om allverdens lang tid før de sover i egen seng uansett, og ingenting er vel bedre enn å holde et sovende barn i armene sine:-)

Jeg vet at dette er et meget debattert tema, og at mange er uenige med meg.. So be it:-)

Skrevet

Som jeg skrev så velger selvsagt alle selv hva de mener er best for seg og sitt barn, bare de er klar over konsekvensene.

Hvis du synes det er koselig er det jo deilig å ha det slik for dere :)

Skrevet

Ikke sant, det er jo helt greit å være uenige om dette:-) Har praktisert dette med alle mine, og de har nå sovet i egen seng fra de var året. Konsekvensene kan jo også være litt forskjellig fra barn til barn, de er jo så forskjellige de også. Noen trenger mer kontakt og nærhet enn andre..

Skrevet

Så sant, så sant :)

Min blir helt krakilsk hvis jeg holder han når han er trøtt. Da er det bare vogna eller senga som gjelder. Prøvde å la han sove i armene mine noen ganger når han var mindre, bare for kosens skyld, men det var helt umulig!

Synes bare det er så dumt når folk klager over babyen sin som ikke får sove, også har de alltid bysset h*n i søvn.

Som man reder, ligger man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...