Gå til innhold

Alba32, Nutmeg og attpåklatt (ny 2:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Var en eller annen beregning som vist hvor lang tid en kunne beregne på å bli gravid utifra hvor gammel en var. En tråd for en god stund siden. Skulle ta rundt 6 mnd for en tålig ung dame som meg, og deg:)

Nå har hjernen min tatt fullstendig helg! (lurer jo litt på om jeg i det hele tatt fikk den med meg da jeg dro hjemmefra i morges..). Skikkelig klar for helg!

Herremin, nå ler eg meg krokete!!!

*hjernen ligger hjemme og skjelver... alene og forlatt*

Nå skal du høre!!!

Du og eg skal ha tr på søndag! (eller være gravid)

Mens den 12.nov. neste fruktbare periode er fra 23 til 28, termin 21/8

(dette var med 28 dagers!!! hahaha)

Med 40! dagers... 5 til 10 des fruktbar periode, tremin 2.sept

Med 49 dagers... ugh! fruktbar 14 til 19 de. termin 11.sept.

Tenk så mye enklere det hadde vært om vi var gravide allerede!!!!

Har tatt helg eg!!!

Ja til augustbarn sier nå bare jeg! Jeg er virklig ikke superklar for føding i september! (men er ikke kresen og blir glad om det klaffer neste pp). TR søndag vil si at jeg må passe på å ta på bind før jeg setter meg i kirka og drømmer om mat.

49 dager er alt for lang syklus! Kan jo ikke telle så langt!!!!!

Ja, stakkars hjernen min ligger alene og fryser. Ikke kan den ta oppvasken heller, eller gjøre noe nytte for seg.

Hva skal dere har til middag i dag da? Jeg skal faktisk spise med sambo!!!! Så jeg må lage noe ordentlig

Skal du ha mindre enn 49 dager betyr det at du må tr FØR neste fredag!!!

Har et augustbarn eg, så skal klare et til!! Ganske okei det..

Oj, husk bind og hjerne!!!!!!!!!!! Mye det.. gjerne lage liste!!

Nå skal gutten vår på overnatting... så nå tror eg det blir det jentungen vil ha!! (men, vil ikke ha tomatsuppe)

Kose oss med en unge om gangen.. det er kjempekos!!!

*glede seg*

Unnskyld at eg spør... hehe. Men har du sjekket "tappen" none gang??

Eg har dristet meg til det... ble IKKE klokere!! Men som det står på pernille.info, det er lurt å ha gjort det endel ganger.. så en har noe å sammenligne med!!

Tror eg satser på innvendig ul i stedet!!

Nei, ingen tappsjekking på meg! Konseptet "sjekke dopapir" er fremdeles så nytt at jeg ikke føler for å rushe videre sånn med en gang. Tror ikke jeg vet hvor den er engang! Hvordan skal denne tappen være dersom man er gravid?

Tipper jenta setter pris på litt "alenetid" i kveld:) Og, stas å få sove borte! Overnatting er gøy! Syntes i alle fall jeg da jeg var liten.

Visst skal jeg ha TR før neste fredag! Skal ha på søndag! Får skrive memo til meg selv i hånda mi:)

Annonse

Hhahahhaha!

Det er det som er saken... eg aner jo ikke!

Glemmer så fort..

Vent litt.. skal bare lese litt!!

ed tidlig svangerskap:

Tett lukket

"Plugget igjen

Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre

Kan være bakovervendt

Blålilla i fargen

Både myk og hard - hard inni, men med "et mykt lag" utenpå

Jepp... klokere.. nei!!!

Hvis eg fant rett.. hehe..var den høyt oppe ihverfall!

Selv om det er pyton å få tr når en er ute blandt folk, vil gjerne gleden over den oppvaskfrie middagen overskygge det!!

Ønsker lykke til ihvertfall!

"Plugget igjen

Kan være bakovervendt

Blålilla i fargen

Tett lukket

"Plugget igjen

Kan være bakovervendt

Blålilla i fargen

Det hørtes litt komplisert ut.... Tror jeg venter litt med den (og skal i alle fall stusse negler ned til et minimum før jeg begynner febrilsk leting etter den).

Jepp, middag uten oppvask overskygger det meste, og gjør en hver dag til en fest! Vasket opp i går, og synes det er vanvittig kjedelig. Føler ikke det blir rent heller, synes liksom at alt skal kokes og godgjøres i maskinen en times tid.

Dansing på tv i dag ja! Heier på Kristian jeg:) Likt ham siden Nissene på låven, kjøpte den på DVD slik at jeg kunne se på ham i bunad når jeg ville:)

Nei, rekker det ikke, må lage noen koder før jeg går. Prosjekt for mandagen, lese litt på Pernille:) Tror ikke det tomme hodet mitt vil klare absorbere noe info der i dag uansett:)

Sambo ringte nå. Avtalen var at han skulle ordne gave til denne dåpen, jeg den neste. Jeg har min gave i boks, og har ikke ofret denne dåpen en tanke i det hele tatt. Men, nå er det jo selfølgelig noe som har skjært seg på tomta, han må jobbe i hele dag ogmorgen, og får ikke tid til å shoppe. Ikke har han tenkt ut hva vi skal gi heller. Dermed ble det plutselig min jobb:( Noen tips?

Heisann! Tror jeg bare løper nå. Fikk litt dåpsgave-noia.

Takker for super dag med skravling:)

God helg til deg og dine:) Blir spennende å høre om det er noen TR action når jeg er tilbake her på mandag:)

Alba; Ha en super helg, snart IKM uke for deg!!!!!!!!!!!:):)

Hehe.. er det ikke typisk!!!

Gå inn på gullsmeden!! der har de alt til dåp, og alt er lett å bytte!!

Og de har i alle prisklasser...

Nå har eg vasket mer klær... og støvsuget!! Alt det andre skal gjøres i morgen!!! Bevege meg mye!!! "riste" mensen ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har IKKE lyst å blø når eg skal på ul!!! Og vil IKKE utsette den!!!

I tilfelle du plutselig er gått hjem nå....

Så må du ha en fortreffelig helg!!!!!!

Kose deg i dåpen... og på shopping!

Nyte middagen!!!

Seriøst bra skrvaling i dag... 34 innlegg eller noe slikt.. hehe!

Takk for mye latter i dag!!!!!!!!!!!!!!

Klemklem!!

Heisann jenter!

Dere er gode til skravlings altså :-D

Veldig moro å lese alle disse livlige innleggene!!

Tar ikke lang tid før denne blir laaaang også..

Hihihi....

Hvordan går det?

Nå er jeg jammen spent her...

Fått uvelkomment besøk,

eller kanskje positive tester..?? ;o)

Hvor langt i syklusen er dere nå?

4-5 dager til forventet ikm for min del.

Tør ikke begi meg så veldig ut på noen symptomjakt ennå..

Håper dere har en kjempefin helg!!

Jeg skal tiltilbringe søndagen hos foreldrene mine, og har farsdagsgave og nybakte kanelboller klare :o)

Klem,

Annonse

Hei på deg!!

Vi er seriøst gode i skravling ja... synd du ikke har bimmevennlig jobb!!

4-5 dager til ikm du.. du har jo tatt oss igjen!!

Her er det ingen tr å spore hos meg.. vi hadde jo planer om å få den i dag... lurer på om nutmeg har fått den i kirken.. stakkar isåfall!!

Eg er på dag 45!!

Glad eg skal til ul på torsdag!! Ikm dagen din!!

Får vi tr snart alle, blir vi mer samstemte denne gang.. kanskje!!

Men, krysser alt eg har for at du slipper å gå inn i den 10 pp!!!!!!

*håpe håpe håpe.. krysse krysse krysse*

Kos deg hos familien!!!

Vi skal holde oss hjemme i dag!! Bare være sammen....

For til uken er det full fart igjen!! Tenkte eg skulle begynne å vaske huset til jul... så trenger å slappe av i dag.. hehe!!

Klemklem!!

Min jobb er trolig den minst bimmevennlige.

Det eneste stedet jeg kan bimme i fred er vel på do,

og det er vel en smule merkelig om jeg er der i flere timer. :-D

Pc`ene står på personalrommet, og er sjelden der alene...

Så; jeg får nok nøye meg med bimming hjemme...

Og Nutmeg får nøye seg med bimming på jobb- foreløpig da :o)

45 dager!! Når testet du sist? Er det hormoner som ikke er helt ute av kroppen da. Hm...Blir spennende med ul den 16. :o)

Kanskje vi blir mer samstemte med ikm`ere, men skulle så gjerne unngått å få et tosifret antall pp`er.....

Kos deg hjemme i dag!!

Litt dumt å bimme på do ja....hehe!

Testet vel på onsdag.. sprakk jo vet du.. hehe. men det hadde nutmeg gjort også når hun lå hjemme syk!

Hadde lyst å kjøpe en i går... men har fått testeangst!!!

Satser på at eg klarer å holde ut til 16!! Håper at de har en forklaring på den manglende mens... har de ikke det.. blir eg koko!!

Så får vi ta det derfra...

De må jo kunne se "noe", skal jo tross alt på ul!!!

Håper du slipper tosifret ja... vil heller "besøke" deg på 1.trim!!

Har du noen følelse om hvordan det har gått??

Hei igjen!

Håper du får noen svar på ul torsdag!!

Skjønner godt at det ikke er gøy å vente sånn...

Jeg har en bedre følelse nå enn jeg hadde forrige pp...

Hvorfor vet jeg ikke, og noen symptomer har jeg ikke turt å kjenne etter...

Ha en fin mandag begge to!!

Klem,

God morgen!!

Er du syk igjen nutmeg?? Håper ikke det!!!

Håper det er toget sin feil... hehe!

Så bra du har en god følelse da alba!! Det har eg for deg og!!!

*krysse krysse*

Ikm denne uken... spennende altså!!!

Ønsker til dere om en flott mandag og fantastisk uke!!!!

Klem!

Ikke syk, bare bestemte meg for å ta et senere tog:) Nå er jeg på plass:)

Alba; tjoho, nå er IKM uka her, og du skal ikke få TR på besøk! Jeg har også en god følelse når det gjelder deg:)

Jeg har derimot fått henne på besøk! Og det føltes BRA! Holdt på å bli gal av å gå rundt å ha så vondt. Dukket opp tidlig på lørdag, og har oppført seg bra. Måtte le av meg selv da jeg oppdaget at jeg hadde glemt å kjøpe både bind og smertestillende. Hadde jo tross alt en del dager på meg til å få ordnet det, og har snakket en god del om at Tr var på vei....:) Veldig lyserødt blod forresten, så jeg har litt troen på den "alt for mye te"- teorien min;)

Dåpen gikk bra. Var en EVIGHET i kirka, var nemlig utdeling av bøker til 4 åringer, konfirmanter som skulle høres, barnekor og 2 barn som ble døpt. Men hei, jeg fikk god mat etterpå, og sambo var ekstremt kjekk der han stod å løy:) Kan ikke klage da:)

Noen som har sett reklame for bonderomantikk i morgen? Ser det ut som om Karen reiser fra Gamlis? Jeg GLEDER meg til bonde-drama!

Da skal jeg lage meg dagens første te, måtte bare bimme først:)

Nå ble eg glad!!!!!!!!!!!!! skulle akkurat til å logge meg av..

Så du sniker i tr køen du altså..?? Hmmm

Og den var vannet ut altså.. hm..*springe ut og lage te*

Så bra at dåpen gikk greit da, selv om den var laaang!!!

Har sett reklamen ja!!! Spennende det altså... *glede seg vilt*

Må bare bli ferdig med mandagen.. er såååå trøtt!!!!!! gjesp!!

Eg hadde bestemt at eg skulle begynne å vaske i dag... ugh!

Vi får se.. skal kanskje på jobb! De ringte i går, men måtte sjekke med mannen først, så nå skal eg høre med de om de har fått tak i noen andre.. vil, vil ikke, vil, vil ikke!! Hehe..

Hadde jo håpet du også fikk TR i helgen. Skummelt å plutselig være ensam igjen...:) Savnet virkelig bredbånd på lørdag, kunne jo ikke dele TR nyhetene med dere. Sambo ble faktisk lei seg, tror han er klarerer enn hva jeg var klar over (hmmm, bra setning).

Jeg var flink husmor i helgen, fikk gjort mye på lørdag. Så da kan jeg sløve resten av uka:) hehe

Blir det jobb på deg i dag?

Ja, det var en god setning det...

Stakkar han som ble lei seg da... de føler jo dette litt annerledes. De kjenner det jo ikke på kroppen på den måten som oss!!

Men da blir han vel flink kanin!!!

Flinke nutmeghusmor!!! Deilig følelse det å kunne slappe litt av etter en har vært flink!!

Måtte ringe på jobb nå og lure litt siden du spurte... skal IkKE på jobb!

Men, fikk en trist beskjed.. en av damene "mine" døde lørdag!!!

Uff... blir jo så glad i de.. jaja, det var det!!

Og, eg som er så sentimental for tiden... blir blank i øynene av nesten alt.. slitsom!!! Mannen bare ler av meg..

Er trist når de dør. Var ikke så mange som døde på den avdelingen jeg jobbet (var rehab), men det hendte jo. Man blir jo glad i dem (enkelte i alle fall). Noen er skikkelig gode:) Tror det er et bra tegn at man blir trist når slikt skjer, et tegn på empati.

Har jo forklart sambo at det nok var pilleslutten som var skyld i "overtiden" og at jeg har testet negativt, men han hadde alikevel troen på at vi hadde klart det:) Hadde tilogmed full oversikt over hvor mange dager jeg var på overtid enda jeg nesten ikke har sett ham de siste 2 ukene og ikke har snakket så mye om det. Så han blir nok en ivrig kanin:) Vi blir dessuten ferdig med grunnmuren i dag, så han trenger ikke være på tomta hvert ledige sekund:) Bedre tid til å være kaniner:)

Nå må jeg vel regne ut når jeg er mest fruktbar. Har jo tross alt noe som ligner på en syklus;) Må bare jobbe litt først.

Fremdeles masse murring hos deg? Bare 3 dager til den 16! Blir bra å få svar på alt du lurer på!

Så skjønn nutmegmann!!!

Håper dere får sett hverandre mye nå!!

Og du må legge inn en god sikkerhetmargarin på begge "sider" av den perioden du får oppgitt.. Syklusen trenger ikke være lik som denne!

Så ideelt sett bør dere vel ha annenhver dag!!!!!!!!!!!!!

Då skal det alltid være noen soldater i kroppen din når egget slippes!!

Lite murring nå.. ikke så mye sammenhengende ihvertfall!!

Kjenner på ting innimellom.. her om dagen var det kjempevondt!!! Måtte bøye meg frem... ugh!!!

Tror kroppen er i ferd med å resignere... er så trøtt!!!

Gleder meg til torsdag ja, håper det er en "kjekk" gyn. som det går an å spørre litt... vil vite litt!!

Bra vi ikke trenger pynte og ordne mye til jul, blir nemlig ikke tid til det! Nå har jeg vært på babyverden og regnet ut med 40 dagerssyklus og 28 dagerssyklus. Er en del dager som skal dekkes for å være sikker på å treffe:) Håper det ikke er 28 dagerssyklusen som stemmer (neppe, men man vet jo aldri), for da er jeg barnevakt og han på hytta den helgen det er eggløsning.

Jeg var også ekstremt sliten denne gangen. Var tungt å ha mens-murringer så lenge. Men nå føles det veldig bra, godt å få renset kroppen litt. Jeg må forresten bytte fastlege, ingen vits å beholde ham jeg har i Oslo. Tror jeg vil ha dame denne gangen, bartulfen jeg har er litt ekkel. Får se hva jeg har å velge i.

Jeg er skikkelig spent på Alba denne uka! Håper TR holder seg LANGT unna!

Har dere bra vær i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...