Gå til innhold

Stattestikk, og prosenter

Anbefalte innlegg

Noen som vet?

Jeg har fått høre at det er 60-70% overlevelsesmulighet for nedfrossne befruktede egg.

Og så er det 15-20% for at det opptinte egget skal feste seg og vokse, og bli en levendefødt baby.

Og at det ved ordinær forsøk er omlag 30 % sjangs for å bli gravid og få levendeføst baby, pr tilbakesetting.

Dette er ikke hyggelig lesning for oss som skal ha fryseforsøk til våren.

Noen som vet andre stattestikker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7032405-stattestikk-og-prosenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk vite i Porsgrunn at det var ca 40 % sjans på å bli gravid på vanlig forsøk , ca 70-80 % overlevelse på frosne egg , de sa ingenting om at fryseegg hadde dårligere sjans til å feste seg.....men har også hørt at sjansen for tvillinger når man setter inn 2 egg er ca 25-30 %.... hm.....men det viser seg jo at det funker for de aller fleste til slutt....så får satse på at dette også gjelder oss ;)

Ja det er mange forskjellige statistikker. De varierer fra klinikk til klinikk og det kommer ann på alder ol. Om de venter flere dager med å sette eggene tilbake, er sjansene større for at det skal lykkes. Da deler de seg mer, og sjansene er mye større for at det beste egget blir satt tilbake. Er egget 8 delt og har feks ligget i 3 dager før de setter inn, er sjansene 80% på Ciconia i Danmark:o)

Jeg har jo erfart å være blant de 2% som opplever exu og..... Så 40% for å lykkes, er jo i prinsippet bra da...

Så nå satser vi på at alle gode statistikker ligger på vår side!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem

OJ!!! 80 % på 8 delt egg etter 3 dager? Hm lurer på om det hadde vært 100% på 10 delt etter tre dager ....det hadde jeg...hehe bare ønsketenkning selvfølgelig...men tenk såå morsomt det hadde vært da? ;) Da skulle jeg jammen vært den første tilå dra til ciconia....

Jeg får bare bruke meg selv som eksempel da :)

På 1 forsøket i juni ble jeg gravid (men mistet desverre)

På 1 fryseforsøk nå i oktober fikk jeg satt inn de 2 vi hadde på frys. Det ene var ikke optimalt engang men er nå gravid med begge :)

Håper dere ble litt mer optimistiske nå :)

Jeg har hatt 5 forsøk det siste året.

2 ifbm med egguttak og 3 fryseforsøk.

Ble gravid 2 ganger (begge på fryseforsøk) men mistet dessverre begge ganger i uke 6 og 7.

Så for min del er statistikken best på fryseforsøk :-)

Så forresten på svensk TV4 at de har startet med å la eggene dele seg i 5 dager før de setter de tilbake, evt. fryser de ned. Og dette har ført til 50% økning når det gjelder positivt resultat.

Selv hører jeg til ST.Olavs, og der lar de egget/embryoet kun deles i 2 dager.

Håper at slike forskningsresultater spres innen medisinverden, slik at også flere sykehus kan ta lærdom. Men, de følger vel alle sine egne veier. Vet ihvertfall at St.Olavs kjører en metode etter Finsk forskning.

Annonse

Jeg har hatt 2 ivf og ett frys på medicus, men har ike blitt gravid på noen av forsøkene...

Jeg har i tillegg et egenfødt barn uten ivf hjelp, og det eneste som feiler meg er tette eggledere. Nå drar jeg til Ciconia, og skal ta meg en prat med Han der oppe før avreise:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...