Gå til innhold

c-stilling (banan)....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I innlegg om KISS står det ofte beskrevet at barna ligger i c-stilling (banan). Kan noen forklare dette litt nærmere? Ligger de da på siden? Eller på ryggen, slik at de egentlig står i bro? Har sjekket flere linker om emnet, men finner ikke forklaring på hva c-stilling innebærer. Takknemlig for svar!!!

En ting til... Noen med babyer som aker seg bakover i senga, slik at de til slutt ligger helt "sammenklemt" opp i et hjørne? Er dette vanlig?

Førstegangs, ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tass på 5 mnd finner jeg stadig vekk på tvers øverst i senga.

Skrevet

de har et bilde på KISS-siden på internett som viser hva de mener. ta en titt der.

Skrevet

Min datter hadde IKKE kiss, men litt banan fasong, litt c. Var til fysioterapaut. Fikk hjemmeøvelsser og det ordnet seg selv.

Men det var slik at når hun lå på ryggen, var lissom hele kroppen litt som en C. Som om du legger en banan på siden.

Skrevet

Gutten min også, dytter seg opp i enden av senga og trøkker huet opp i enden...

Skrevet

Lete før man spør... Fant de bildesidene med en gang. Takk for tips! Og til deg over, takk for forklaring!

HI

Skrevet

Et av bildene heter "barn som ligger i bananform", og på det bildet ser jeg ingen feil på ungens liggestilling enn en litt merkeligstil arm... Og et annet som heter "typisk stilling ved kiss" : slik pleier sønnen min å ligge, men han klarer fint å ligge normal også... bør jeg sjekke om han har kiss kanskje?

Skrevet

syns d er greit å få roet sjelen og sjekke! vet jeg kommer til å gjøre d ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...