Gå til innhold

halsbrann... grrr

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ikke plaget med halsbrann med første. Men nå er det helt jævli. Og jeg er bare i uke 17. Hva er det egentlig som gir halsbrann.?

prøvd å holde meg unna kaffe, appelsin, juice... men blir ikke bedre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å bland potetmel ut i et glass vann. ikke så mye men litt... smaker rå potet. mn d funker på meg

Skrevet

Det er visst hormoner som gjør at glatt muskulatur slapper av.Er vel for at livmora skal slappe av,men uheldigvis så er også muskulaturen i spiserøret også glatt...! Også presses vel ting litt oppover når man er gravid...!

Det finnes endel mot halsbrann på apoteket da!

Ellers så kan det hjelpe å spise noen mandler...

Og noe som høres helt motsatt ut er love hearts...-men det funker!

:)

Skrevet

thanx, kommer til å ese ut. hvis jeg skal spise hver gang den melder seg :)

Skrevet

spis skrellt agurk og ligg med venstre side ned i senga

Skrevet

Gulrot hjelper, leste det i Gravid.

Skrevet

Det finnes et helsekostprodukt som heter LEPICOL. Det er et psyllum produkt som kan taes i pulver eller kapsler. Det hjelper tarmen å holde opp aktivitetsnivået.

Jeg anbefaler det til alle mine pasienter, som har mye værre mage og tarm problemer enn vi har som gravide, men mange av de samme symptomene.

Lepicol gir magen lettere for å kvitte seg med avfallsstoffene og du unngår/ bedrer halsbrann. Så slår du 2 fluer i en smekk. Både kvitt forstoppelse og luftplager, samt halsbrann!

Lepicol kommer i grønne bokser, og fåes kjøpt hos Bandagist eller Helsekost.

Skrevet

Mange sier at det hjelper med love hearts.

Det er jo godt, men kanskje ikke så sunt... Ellers finnes det ting på apoteket som kan hjelpe.

Skrevet

hei,

jeg har vært plaget med halsbrann både i det forrige og dette svangerskapet! Det er noe herk!!!! Hos meg føler jeg at det ikke er noe som hjelper. Prøver å bare spise på dagtid, ingenting annet enn vann etter kl 4-5 om ettermiddagen. Det har hjulpet på nattesøvnen ihverfall. Så drikker jeg mye vann, da blir det liksom litt mildere plager. Men i det forrige svangerskapet hadde jeg god nytte av reseptfrie medisiner som: novalusid og gaviscon. Men føler ikke det hjelper denne gangen. Men alt forsvant med en gang barnet ble født!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...