vi har 2 gullonga Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 var ikke plaget med halsbrann med første. Men nå er det helt jævli. Og jeg er bare i uke 17. Hva er det egentlig som gir halsbrann.? prøvd å holde meg unna kaffe, appelsin, juice... men blir ikke bedre
<3 Julie og bønna i magen<3 Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 prøv å bland potetmel ut i et glass vann. ikke så mye men litt... smaker rå potet. mn d funker på meg
Svella Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Du kan vel trikset, men litt melk hjelper:-)
tessa 82 Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Det er visst hormoner som gjør at glatt muskulatur slapper av.Er vel for at livmora skal slappe av,men uheldigvis så er også muskulaturen i spiserøret også glatt...! Også presses vel ting litt oppover når man er gravid...! Det finnes endel mot halsbrann på apoteket da! Ellers så kan det hjelpe å spise noen mandler... Og noe som høres helt motsatt ut er love hearts...-men det funker!
vi har 2 gullonga Skrevet 9. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 9. november 2006 thanx, kommer til å ese ut. hvis jeg skal spise hver gang den melder seg
Anonym bruker Skrevet 9. november 2006 #6 Skrevet 9. november 2006 spis skrellt agurk og ligg med venstre side ned i senga
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #7 Skrevet 10. november 2006 Gulrot hjelper, leste det i Gravid.
Gjest Skrevet 10. november 2006 #9 Skrevet 10. november 2006 Det finnes et helsekostprodukt som heter LEPICOL. Det er et psyllum produkt som kan taes i pulver eller kapsler. Det hjelper tarmen å holde opp aktivitetsnivået. Jeg anbefaler det til alle mine pasienter, som har mye værre mage og tarm problemer enn vi har som gravide, men mange av de samme symptomene. Lepicol gir magen lettere for å kvitte seg med avfallsstoffene og du unngår/ bedrer halsbrann. Så slår du 2 fluer i en smekk. Både kvitt forstoppelse og luftplager, samt halsbrann! Lepicol kommer i grønne bokser, og fåes kjøpt hos Bandagist eller Helsekost.
Skilpadden Skrevet 10. november 2006 #10 Skrevet 10. november 2006 Mange sier at det hjelper med love hearts. Det er jo godt, men kanskje ikke så sunt... Ellers finnes det ting på apoteket som kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2006 #11 Skrevet 10. november 2006 hei, jeg har vært plaget med halsbrann både i det forrige og dette svangerskapet! Det er noe herk!!!! Hos meg føler jeg at det ikke er noe som hjelper. Prøver å bare spise på dagtid, ingenting annet enn vann etter kl 4-5 om ettermiddagen. Det har hjulpet på nattesøvnen ihverfall. Så drikker jeg mye vann, da blir det liksom litt mildere plager. Men i det forrige svangerskapet hadde jeg god nytte av reseptfrie medisiner som: novalusid og gaviscon. Men føler ikke det hjelper denne gangen. Men alt forsvant med en gang barnet ble født!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå