Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Glippe mellom sykemelding og permisjonstart! Jeg var sykemeldt tom oktober og har termin i mai. Hvis jeg starter permisjonen 12 uker før termin ligger jeg akkurat på vippen i forhold til 6 av 10 mnds regelen. Dette har jeg skjønt er litt risky, så det beste jeg kan gjøre er vel å skynte meg å få en jobb og jobbe minst en måned til.

Er det noen som har vært i denne situasjonen? Hva slags jobb har dere fått? Kontaktet et vikarbyrå og sa jeg gjerne ville jobbe frem til jul før jeg begynte på studier. Evt kan jeg finne en butikkjobb. Men det er vel viktig at jeg tjener ca det samme som jeg gjorde i min gamle jobb, siden de kan benytte siste måned som utgangspunkt for fødselspengene.

Noen andre som har tatt ut permisjon inntill 12 uker før fødsel?

Setter stor pris på noen innspill til mulige løsninger...:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7031311-hjelp-r%C3%A5d-s%C3%B8kes/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går på yrkesrettet attføring - pga arbeidsskade må jeg omskolere meg til annet yrke. Veldig glad for den støtten, men yrkesrettet attføring gir ingen rettigheter iht fødselspenger.

Så hvis jeg skal begynne å jobbe, trekkes jeg i så fall for attføringspengene. Men det går greit. Formålet er å tjene opp til fødselspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...