Gå til innhold

Angående uteklær i barnehagen (bare en liten tanke fra meg)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt to uker i praksis i en barnehage, da jeg studerer førskolelører. En ting jeg reagerte litt på, var uteklærne til noen av barna. Ikke fordi de var stygge, på ingen måte, men på grunn av kanskje litt dårlig tenking av foreldre ved kjøp av klærne...

Der finnes jo utrolig stort utvalg av regntøy/vintertøy og utetøy. Nå var jo jeg i praksis i september og da opplevde vi skikkelig drittvær.

Enkelte av barna hadde jo altfor smått regntøy, som ikke engang gikk over støvlene. De hadde jakker med knapper i, noe jeg følte var veldig upraktisk ute i regn.

Hva tenker egentlig foreldrene på? Jeg er jo mor selv og vil jo selvfølgelig at barnet mitt skal være tørr og varm når h*n er ute, men jeg kjøper ikke det dyreste av den grunn...

Bare tenker høyt jeg egentlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa du ifra til foreldrene at regntøyet var for lite da? Vi har eget regntøy i bhg som henger der fast, har eget her hjemme. Og jeg prøver det ikke på snupps hver gang jeg er der. Tar nesten for gitt at de kommer til å fortelle meg det den dagen det er for lite...

Skrevet

Det med knapper i regnjakka, er ikke det ganske vanlig da? Nå har vi reflex sin, og der er det glidelås, men har alltid hatt knapper tidligere.

Skrevet

Er selv veldig nøye med at regntøyet er passe. Når det gjelder knapper og glidelås har vi prøvd begge deler. Det har fungert fint, har spurt om det i barnehagen. Velger glidelås nå siden det virker lunere.

Forstår at mange ansatte kvier seg på å gi beskjed om at tøy er for smått siden meningene om når ting er for smått er forskjellige. Forventer ikke at de gir meg beskjed, men spør ofte om alt er greit og om de savner noe som hadde vært greit å ha...

Skrevet

Jeg spør i barnehagen om det er noe som henger der som er på vei til å bli for smått, men hadde satt utrolig pris på å få gode råd og høre det dersom noe var for smått eller ubrukelig. Regner med du sa fra til de det gjaldt. Styrer i min barnehage tipset meg om regntøy da vi var helt ny i barnehagen, jeg valgte ikke det, men et annet, like bra.

Når du spør hva foreldre tenker på? Vi regner vel med å bli tipset hvis vi gjør ukloke valg eller tøyet begynner å bli for smått. I min travelhet er det veldig godt å få tilbakemeldinger fra dere eksperter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...