Gå til innhold

Når begynne med pute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja altså - når skal babyene begynne med pute i senga? I så fall, hvilke tykkelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror min begynte med pute da han var ca 2 år, han hadde nemlig funnet seg en egen pute (knabbet min). Kjøpte sånn pute som hører til juniordynen.

Skrevet

Det lurer jeg også på......min svigerinne fikk beskjed om at babyen deres skulle begynne med en gang for ikke å bli "skev" i hodet...

Har jeg aldri hørt før.

Skrevet

Tror det er ved 7,8 mnd alder. Jeg kjøpte en fin og god pute på Jysk som skal være ergonomisk riktig. Den er ganske flat og fast og nærmest sånn bølgefasong på toppen. Kjempe fornøyd med denne

Skrevet

hehe:) trur æ må kjøp pute t guttn vår,han e nemlig bynt å låne puta mi:) han e 10 mnd.

Skrevet

Har vært diskutert her inne før...

Jeg trodde selv at de skulle vente en stund, men nå er visst det nye nå (som jeg har lest her inne) at de skal begynne med en gang. Det skal bare være en tynn, flat en, og den skal ligge fra helt nede fra rompa/ryggen. Dette er som ei skrev her nettopp for å motvirke at de skal bli flate i hodet! :o)

Skrevet

Har ikke brukt pute, og han er rund i hodet :-)

Skrevet

Jeg kjøpte et vugge set alltså dyne+pute og har brukt puten stort sett siden snuppa var født. Hun ligger på den omtrent fra bleiekanten og opp. Hun har så lett for å gulpe når hun ligger flat på rygg og puten funker bra.

Skrevet

Blir det ikke anbefalt en sånn flat babypute fra fødselen av nå da? trur det altså.. men husker ikke helt hvorfor?

Jeg begynte med den flate babyputa da hun var mellom sju og åtte mnd trur jeg. Elsker puta si hun:)

Skrevet

Han har brukt pute fra ca. 2 mnd. alder fordi han var så flat på den ene siden i hodet. Er bare en tynn, tynn pute som jeg legger under lakenet.

Skrevet

Gutten min har brukt pute fra 1 dag vi kom hjem fra sykehuset..sykesøstra anbefalte at vi brukte pute, den er jo ikke så tykk så det går bra å bruke pute..

alle er jo så redde for å bruke pute pga de kan bli skjev i hode osv..men det er fra gammelt av har jeg hørt :o)

han blir 8 mnd i slutten av mnd..

Skrevet

Eline har nettopp fylt 9 mnd. og vi har aldri brukt pute på henne. HAr helelr ikke hatt eller fått skjevt hodet selv om vi aldri har brukt pute.

Ser ingen grunn til å begynne med pute heller enda. På 9 mnd. kontrollen tok jeg det opp med helsesøster og vår helssøster mener som jeg at det er noe man ikke trenger å begynne å bruke.

Ligger selv kun med en veldig liten pute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...