♥sjiga♥ Skrevet 9. november 2006 #1 Skrevet 9. november 2006 hei jeg er dyslektikker og blir ganske lei meg over at folk mister "fokusen" på det en spør om pga. skrivefeil. mine feil består i det meste som går jeg kan ikke komma og pungtum regler, jeg baare gjetter. jeg kan ikke å og og. og og generelt skriver jeg mye feil. men er dette så frustrerende at dere i stedefor å svare på det folk lurer på må sette dere ned å rette. vel jeg gikk igjennom et helvete med retting på skolen. og helt erlig det hjelper ikke jeg er fortsatt dyslektikker og gjetter på hvordan ordene skrives jeg har ikke ordbilde slik som andre, ser ikke for meg ordene. men har likevel behov for å kunne utrykke meg skriftelig på bl.a dette forummet. jeg skjønner at dere kan reagere men forstå meg å, det er ikke lett å krive noen spørsmål en faktisk lurer på og så få tilbakemelding om skrivefeil å ikke det man spurte etter. skal jeg la være å skrive her for de dere ikke klarer å lese hva jeg skriver selv om det i deres kritikk klart og tydelig viser at dere har forstått ordene jeg har skrevet. ser dere retter i hytt og pine på hverandre og jeg liker ikke dette dette er ikke en norskstil, det er et forum for gravide. og må man ha noentil å rette opp alle feil her da??
silhah og emilie Skrevet 9. november 2006 #2 Skrevet 9. november 2006 må nokk si meg enig i det du skriver...det er vel ikke så nøye hvordan vi skriver ting så lenge budskapet kommer fram...
jentebaby i hus Skrevet 9. november 2006 #3 Skrevet 9. november 2006 Dette var fint at du tok opp. Eg har også skrive og lesevansker. Eg er helt enig med deg, svar på spørsmålet og ikke fokuser på alle sine feil
PetuniA *HøygraviD* Skrevet 9. november 2006 #4 Skrevet 9. november 2006 Jeg skjønner at det kan være problematisk for folk å få tilbakemeldinger på rettskriving,men som regel er vel de tilbakemeldingene ofte undertegnet annonyme. Og de er jo bare ute etter å lage kvalm,det gjelder jo ikke bare rettskriving,det gjelder alt her. Så de må man bare se bort fra. De kommer til å være her uansett hvor mye vi vil at de skal forsvinne. Når det gjelder andre som pirker så er det ganske dårlig gjort når spørsmålet gjelder noe helt annet enn rettskriving,det er jeg helt enig i. (Men det er jo også noen diskusjoner her som går ut på norsk og rettskrving,og i sånne tråder må man jo få lov til å si det man vil,så lenge det er sakelig.Det er jo tråder man selv velger å lese eller ikke...)
Maisie Skrevet 9. november 2006 #5 Skrevet 9. november 2006 Synes ikke du skal la være å skrive innlegg her fordi noen klager på rettskrivning. Klarer fint å lese selv om det er skrivefeil og tegnsettingsfeil eller hva det måtte være. Kan da ikke forlange at alle som skal skrive noe må ha toppkarakter i norsk først. Det får da være grenser for hva en skal ta opp i disse trådene (eller?), det er jo et forum for gravide, ikke for norsklærere. Men hvis folk reagerer på mye skrivefeil, så kan man jo heller oppfordre og hjelpe i et eget innlegg i stedet for å såre dem som har spurt om noe helt annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå