Gå til innhold

Hvor fort etter eggløsning, merker man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....at man har blitt gravid. Kan noen dele noen erfaringer med meg? Kan man merke noe bare en uke etter på? Har prøvd i 7 mnd nå og nå føler jeg at jeg har noen gravid symptomer, men det er bare 1 uke siden eggløsning. Kanskje jeg innbiller meg ting. Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått å vært smådårlig med vondt i magen og kvalm i over en uke nå og tok en test i dag og den var svak positiv.. (tørr ikke helt stole på den enda) Har IKM i morgen og skal ta en ny test igjen om noen dager, men er ganske overbevist om at jeg er gravid nå. Kjenner igjen mange ting fra sist, men da kjente jeg ikke det så tidlig.

Men kanskje det er fordi jeg har vært igjennom dette før?

Skrevet

Jeg kjente det på kroppen at det hadde skjedd noe allerede etter knapt 1 uke. Jeg fikk en liten blødning to dager etter at jeg kjente på kroppen at noe var på gang og ble skikkelig fortvilet men den varte bare ca.3 timer og var veldig lite. Fant ut i ettertid at det var en festeblødning.

Testet ikke før IKM og da var den positiv.

Jeg har nå en jente på 14 mnd :o)

Skrevet

Vet ikke helt hva bokstavene står for, men det er den dagen man har forventet mens, men ikke ønsker at den kommer fordi man vil være gravid...

Skrevet

Det står for Innkomende mens eller Ikke kom mens når man vil bli gravid.

Altså den dagen man som regel får mens.

Skrevet

Jeg merket symptomer ei uke etter el. Kvalme, svimmelhet og vondt i hodet. Skjønte ikke hva som var galt med meg, for jeg ante ikke at jeg var gravid. Men baby ble det :-)

Skrevet

Jeg kjenner også en del "symptomer" om jeg kan kalle dem det. Har IKM (alså Ikke Kommende Mens) på søndag, og har hatt disse symptomene noen dager. Jeg følte og trodde og håpet at jeg virkelig var gravid sist måned, men tr (tante rød) kom og viste at jeg tok feil. Så nå når jeg har disse symptomene tenker jeg at det kanskje er innbillning, men tror liksom jeg er gravid. Selv om det er andre symptomer og de ligner mer på de som jeg hadde tidlig da jeg var gravid sist.

Jeg kan bare vente og se om tr kommer eller så må jeg teste begynnelsen av uken. Det er spennende, men jeg har slitt med innbilt svangerskap i tidlig stadie for en liten stund siden og gråter ikke om tr kommer for jeg er realistisk og er bare i 2pp.

Lykke til! Håper du kjenner rett, det er så spennende når man kjenner sin egen kropp på den måten at man vet at man er gravid =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...